Hlavní obsah

Rolls-Royce Cullinan jako limuzína. A pořádně drahá!

Foto: Klassen

Rolls-Royce Cullinan v úpravě od Klassen

Rolls-Royce Cullinan – nejluxusnější SUV světa pojmenované podle největšího diamantu v historii zvedá ohlasy na všech frontách. Někteří jej považují za vrchol opulence a společenského statusu, někteří se ozývají naopak negativně a tvrdí, že jde o hanobení historie britské automobilky. Jenomže i luxusní vůz vzbuzující pozdvižení všude, kam s ním majitel přijede nemusí být pro některé nechutně bohaté jedince dostačující.

Článek

Právě v případě, že je vám standardní produkt britského Rolls-Royce málo, přichází na scénu německá společnost Klassen. Firma z Mindenu se prezentuje ohromným portfoliem prodloužených aut přestavěných na luxusní limuzíny. V nabídce se hojně nachází mercedesy, ale nechybí ani vozy Bentley, Range Rover nebo starší Rolls-Royce Phantom.

Natažený Cullinan je každopádně horkou novinkou, zatím nabízenou pouze skrz inzerát na portálu Mobile.de. V tuto chvíli pravděpodobně nevznikl ještě ani jeden vůz a dodání se protáhne na nějakých šest měsíců od objednání, jenže trpělivost se vyplatí. Dostanete totiž patrně vůbec nejluxusnější SUV, jaké kdy spatřilo světlo světa.

Ukažme si malé porovnání sériového Cullinanu oproti prodlouženému Klassen. Do prostřední části vozu se vměstnalo ohromné prodloužení čítající 1016 mm. Rozvor se tedy natáhl z úctyhodných 3295 mm na gigantických 4311 mm a celková délka auta vyskočila z 5341 mm na 6357 mm. Stručně řečeno, už v sériovém balení je Cullinan hodně velký, ovšem coby prodloužená limuzína je obrovský.

Žádná fotografie interiéru není bohužel k dispozici, neboť konkrétní uspořádání vnitřního prostoru je na přání zákazníka. Jistá je ovšem přítomnost stěny oddělující přední pracoviště řidiče od posádky vzadu. Na této stěně se může nacházet obrovská televize s multimediálním centrem, nechybí LED nepřímé osvětlení, ale ani audiosystém Bang & Olufsen.

Jelikož nesmírné bohatství plodí nepřátele, dostal natažený Cullinan kromě luxusních prvků také prvky ochranné. Vůz má balistickou ochranu sedmé úrovně, ovšem tu lze pozvednout až na devítku. Kolik celá přestavba váží, případně jaké vylepšení podvozku a pohonného ústrojí Klassen provedl, to bohužel není uvedeno.

Jisté je, že tyto podrobnosti beztak nemusí drtivou většinu běžných smrtelníků zajímat. Na koupi prodlouženého Cullinanu má totiž jen pár lidí. Už standardní vůz je při ceně 8 milionů korun extrémně drahý, ale úprava od Klassen jde ještě o hodně dál. Konkrétně je cena v inzerci nastavena na 1 800 000 eur, což je v přepočtu na naše koruny závratných 46 milionů! Jsme docela zvědaví, kolik se jich prodá…

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama