Hlavní obsah

Luxusní Britové zažívají roky rekordních prodejů

Foto: Rolls-Royce

Není to hezké auto, ale hlavně že je drahé a dobře se prodává

12. 1. 2020

Loňský rok vyšel luxusním britským značkám na jedničku – Rolls-Royce hlásí rekordní prodeje, u Bentley to nevyšlo jen o pár kusů. Samozřejmě za to může především úspěch jejich nových SUV, po kterých se boháči mohou utlouct.

Článek

Hodně lidí si klepalo na čelo, když Bentley představilo Bentaygu a Rolls-Royce svůj Cullinan, poněkud nevkusné, přerostlé a rozežrané mastodonty s cenovkou jako za velmi pěkný dům. Jenže odborníci moc dobře věděli, že tahle auta se prostě prodávat budou. Přesně tohle prý současný automobilový trh potřebuje…

A je to tak, dokazují to i statistiky prodejů obou značek. Rolls-Royce zaznamenal nejvyšší prodeje za 116 let existence automobilky. Konkrétně svým zákazníkům v roce 2019 dodal 5 152 vozů, což představuje meziroční navýšení o vynikajících 25 % (konkrétně o 1 045 jednotek).

Z velké části za tento nárůst vděčí právě náběhu dodávek Cullinanu, velký zájem je však i o další modely – nový Phantom, zavedený Wraith a dokonce i o Ghost, jehož výroba letos končí (bude nahrazen novou generací).

Foto: Bentley

Bentayga Speed sice váží 2,5 tuny, ale to jí nebrání pelášit přes 300 km/h

Veleúspěšný rok za sebou má i Bentley, kterému to však na rekord nevyšlo. I když jen velmi těsně – ani velmi úspěšný loňský rok s 11 006 prodanými kusy nepřekonal dosud nejlepší rok 2017 o pouhých 83 jednotek. I tak jde o skvělou zprávu pro automobilku, protože už počtvrté za 100 let existence firmy překonala hranici 11 000 prodaných aut (a po sedmé v řadě přes 10 000 jednotek). Co je důležitější, hlavně se jí podařilo napravit mírný předloňský pokles, meziročně si polepšila o 5 %.

Bentayga (ať už v klasické podobě W12, rychlejší variantě Speed, lacinější verzi s V8 nebo úsporném hybridu) si pro sebe ukousla velkou část prodejů, zbytek dohnal nový Continental GT i ve verzi s plátěnou střechou. Letos přijde na trh nová generace sedanu Flying Spur, což by mohlo pomoci silný výsledek zopakovat.

Přesto bude rok 2020 výzvou nejen pro masové automobilky, ale i pro tyto dvě luxusní britské značky. Evropa tlačí na emise, čínský trh se otřásá v základech, Amerika neustále hrozí dovozními cly a do toho všeho může kartami zásadně zamíchat Brexit (až/pokud proběhne). Sami jsme zvědaví, jestli to letos zase skončí rekordem, nebo pláčem…

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama