Hlavní obsah

Rivalita mezi Ferrari a Lamborghini nijak neustává

Foto: Archiv Garáž.cz
14. 3. 2017

Trochu oleje do ohně teď přilil Sergio Marchionne, CEO Fiatu, když prohlásil, že Lamborghini si stejně kupují jen ti lidé, kteří nedosáhnou na Ferrari, případně je vzpínající koník z nějakého důvodu odmítne.

Článek

Pokud dění v automobilovém průmyslu pozorujete delší dobu, pak jistě víte, že Marchionne není zrovna diplomat. Rád mluví na rovinu a občas je třeba ho brát s nadhledem. Jeho černobílý odsudek odmítnutých kupců Ferrari, který utíkají pro nové Lamborghini, protože "na ně nezbylo" má samozřejmě více vrstev. Jednak je to laciná podpásovka, která má strhnout pozornost na Ferrari, které sice přivezlo do Ženevy ultimátní model 812 Superfast, ale přesto mediálně zůstalo trochu ve stínu Huracanu Performante, částečně i díky rozruchu kolem rekordu na Nordschleife. Ze strany Marchionneho je to tedy klasické žehlení mediálního poprasku. Ano, oni mají nové rychlé baby Lambo, ale stejně si ho koupí jen ti, kterým my neprodáme naše Ferrari. Pro to si jde totiž zákazník do Itálie především.

Foto: Archiv Garáž.cz

Marchionne naráží na to, že jeho značka má prodeje omezené stopem 8500 vozů ročně. Zákazníky modelů 488 GTB, California T a GTC4 Lusso T proto musí stavět do relativně dlouhých front. A mezi zákazníky ostatních vozů si už rovnou vybírá kdo je hoden, a kdo má jít o dům dál. Jak Ferrari, tak Lamborghini zaznamenaly meziročně nárůst prodejů o cca 7%. V případě Ferrari to znamenalo 8014 vozů, Lamborghini prodalo 3457 aut. Odvěká rivalita se vždy nesla v duchu toho, že zákazníci Ferrari sázeli na závodnický rodokmen a majitelé Lamborghini chtěli divočinu, se kterou vystoupí z davu. Se zařazením Lamba pod Volkswagen se z té divočiny trochu ustoupilo, ale pořád se tu staví věci jako Aventador J Roadster, Veneno nebo třeba i Huracan Performante.

Foto: Archiv Garáž.cz

Je jasné, že obě značky bojují o svou image - Ferrari prochází bolestivým procesem přechodu na turbomotory, Lamborghini se pro změnu pere s nevelkým nadšením novinářů z Aventadoru. Zvrátit jazýčky vah by mohl SUV model Urus, od kterého si Lamborghini hodně slibuje. Pokud uspěje, můžete počítat s tím, že SUV od Ferrari se objeví skoro obratem. Bude to smrt jednoho z posledních tabu ve světě italských superznaček.

Reklama