Článek
Tohle auto nesmíte brát vážně. Nejde o žádné designové poselství, ani předobraz produkčního modelu. Vzniklo vlastně jako tajný projekt několika málo designérů, kteří se chtěli trochu pobavit a v jedné dílně si stavěli auto podle svého gusta. Když jim pak vedení zaklepalo na dveře, co tam tak dlouho vyvádějí, ukázali jim svůj bláznivý výtvor a čekali, že dostanou pořádného huláka. Ale jejich šéfy naopak nadchlo!
Jeho jméno Insteroid říká vlastně vše - Inster na steroidech. Roztomilý mrňous s nafouklými svaly kulturisty, ostrý závoďák inspirovaný světem závodních her, moderní auto snů pro ty nejodvážnější. Proto je sražený až na zem, má výrazně rozšířený rozchod s širokými koly se slicky přesně vyplňujícími brutálně vytažené blatníky, k tomu několik nádechů velkých jako tunel do metra a výdechů připomínajících struhadlo na sýr, vzadu hluboký difuzor dole a nahoře gigantické křídlo, které by zostudilo i monopost F1, a vpředu gigantický splitter, který by krásně krájel kotníky chodců.

Nalepte na něj čísla a pošlete ho na závodní trať, tam tahle miniaturní bestie patří!
V podobném přepáleném závodním stylu je kabina oholená až na kost - všude jen plechy a ocelové trubky bezpečnostní klece, dokonce i palubní desku tvoří jen trubka s nabastlenými pár budíky a přístroji, k tomu závodní volant a skořepinovou sedačku, která vás sevře ocelovým stiskem, abyste z auta nevypadli ani při těch nejdivočejších manévrech. Proto ta hydraulická ručka k malování dlouhých šmouh na asfaltu. Jen vzadu za zadním sklem je masivní beatbox, který rozezní každou party na parkovišti. Jak jsem říkal, tohle auto nesmíte brát vážně…

V kabině Insteroidu si užijete komfort jen pokud se vyžíváte v gravitačním teroru, hluku a smradu ze spálených gum.
Přesto jsme hrozně rádi, že ho Hyundai postavil. Že popustili otěže fantazie a nechali vzniknout showcar, který dělá stejně velkou show při jízdě na plný plyn, i když nehybně stojí na místě (jen trochu vibruje vlnami basů linoucími se obřích reproduktorů). Stejně jako odvážný koncept Three (který se již za pár měsíců předvede v mírně krotší produkční formě) dokazuje i Insteriod (který se naopak výroby fakt nedočká), že designéry Hyundai jejich práce baví a že nechtějí navrhovat nudná auta.
„Insteroid je oslavou čisté radosti – cestou, na níž jsme zkoumali nové způsoby, jak probouzet emoce a představivost v každém detailu. Zásadní je nejen to, jak vypadá, ale také jaký zvuk vydává a jaké pocity ve vás vzbuzuje. Je to koncept, který vyzývá každého, aby se odvážil snít trochu hlasitěji a smát se trochu déle,“ popisuje význam Insteroidu Simon Loasby, šéf designu automobilky Hyundai.
A jestli něco, tak právě pořádnou dávku radosti, zábavy a nespoutané kreativity dnešní automobilový svět spoutaný konvencemi, normami a nařízeními nutně potřebuje. DĚKUJEME!