Hlavní obsah

Renault Mégane GranCoupé - Elegán s francouzským šarmem

Foto: Archiv Garáž.cz
30. 10. 2016

Renault představil další, tentokrát čtyřdveřovou verzi nového Mégane, který tak následuje hatchback a kombi. A aby byla zajímavější, dostala jméno GranCoupé. Uvidíme, nakolik se to projeví v počtech jeho prodejů, našlápnuto má ale dobře...

Článek

Ne, nebojte, v Renaultu nejsou hloupí a nespoléhají jen na jméno. Vědí, že úspěšné auto musí kromě dobrého vzhledu mít i solidní výbavu a také trochu té praktičnosti. Jméno je jen třešnička na dortu. Byť mně zrovna nevyhovuje. Nemám rád používání termínu kupé u všeho, co má více než dvoje dveře. Ale holt jsem staromilec a škarohlíd. Nějaký maník v černém roláku a brýlích s tenkými obroučky by mi moje zpátečnictví rozmluvil. Ale zpět k Mégane. Povězme si raději, proč by objektivně mělo zajímat zákazníky. Jde o klasický čtyřdveřový tříprostorový sedan, což je stále na řadě trhů populární auto. Výroba bude probíhat v turecké Burse a prodávat se bude na třiceti trzích včetně českého.

Foto: Archiv Garáž.cz

GranCoupé používá platformu CMF C/D a vývoj probíhal spolu s pětidveřovou verzí. Oproti ní ale nabízí zavazadlový prostor o objemu 550 litrů. Ten se ukrývá pod elegantní karoserií, která má siluetou připomínat kupé. Délka auta je 4,63 m, šířka 1,81. Prostor uvnitř vám neukrojí ani zadní kola, která od těch předních dělí 2,71 m dlouhý rozvor. Celková výška je 1,44 metru, světlá výška pak 13 cm. Navíc celou třetinu boční plochy připadá na prosklení automobilu. Uvnitř najdete přehlídku kvalitních materiálů a velké displeje. Před řidičem je barevný head-up displej, na přístrojovce pak sedmipalcový displej a vertikální barevný dotykový tablet s systémem R-Link 2 a úhlopříčkou 8,7 palce. Automobil je vybaven 8 reproduktory Arkamys. Dále se v Renaultu zaměřili i na velký počet úložných prostorů a jejich praktičnost. Například objem kastlíku před spolujezdcem je 7 litrů.

Foto: Archiv Garáž.cz

Automobilu můžete upravovat chování díky systému Multi-Sense známého z typů Espace a Talisman. V něm lze nastavovat odezvu plynového pedálu a převodovky, tuhost řízení, osvětlení kabiny nebo třeba masážní funkce sedadla řidiče. Systémy ADAS ovládají adaptivní tempomat, aktivní nouzové brzdění, systém varování před opuštěním jízdního pruhu, varování při nedodržování bezpečné vzdálenosti, rozpoznávání dopravních značek s varováním o překročení rychlostních limitů a hlídání mrtvého úhlu. Život vám zase usnadní parkovací kamera se senzory kolem celého auta, bezdotykové otevírání kufru pohybem nohy, handsfree karta nebo automatické přepínání dálkových světel. Dále bohatá výbava nepostrádá automatickou dvouzónovou klimatizaci a vyhřívaný volant.

Foto: Archiv Garáž.cz

Vývojáři slibují komunikativnější řízení a přepracovaný podvozek zaměřený na vyšší jízdní komfort. Ten pozitivně upraví i mnohem lepší akustické odhlučnění celého auta. Měl by to být posun vpřed, protože hatchback miluje zatáčky, ale občas si na nerovnostech poskočí. Nabídka zážehových motorů startuje na agregátu SCe 115 a dále obsahuje motory Energy TCe 130 s dvouspojkovým automatem EDC. Z dieselů jsou na výběr Energy dCi 90 s manuálem a dCi 110 a 130, který můžete mít také s automatem. Cenově bude GranCoupé vždy o deset tisíc korun dražší než srovnatelná verze v pětidveřovém provedení. Startovní pozice nového Mégane GranCoupé sice není jednoduchá, ale automobilka rozhodně nic nepodcenila. Teď už je jen na zákaznících, jestli je Renault svými kvalitami přesvědčí.

Reklama

Sdílejte článek