Hlavní obsah

Řada RVM by Jawa se rozšiřuje o Scrambler 500

Foto: Jawa

Nemusíte ani nijak podrobně sledovat dění okolo motorek, abyste zahlédli stroj, který loni vzbudil poprask v dění okolo týnecké Jawy. Konkrétně se jednalo o cestovní enduro RVM by Jawa, ke kterému má naše česká značka vztah ryze „dealerský“. Přesně ze stejného soudku teď pochází i další novina s komplikovaným rodokmenem – RVM by Jawa Scrambler 500

Článek

Spletitou cestu toho, jak se k nám první stroj s názvem RVM by Jawa vlastně dostal, jsem docela dopodrobna popsal v testu motocyklu, který jsem si mohl na několik dní půjčit loni koncem léta. Jen ve zkratce tedy – RVM (zkratka jména Roberto Vicento Martinez) byl dealer naší Jawy v jihoamerické Argentině. Postupně si však založil svoji značku motorek, výrobu však svěřil do Číny – konkrétně společnosti Tibet New Summit Motor Co. A protože týnecká Jawa s firmou RVM dodnes udržuje vztahy, padlo rozhodnutí nabídnout některé z RVM motocyklů v lehce pozměněné konfiguraci (primárně kvůli plnění normy Euro 5) i na našem trhu. A samozřejmě doplněné o další část názvu „by Jawa“.

První z motorek bylo již zmíněné cestovní enduro (na argentinském trhu prodávané jako RVM Tekken 500), které přišlo loni, zvedlo svým původem vlnu kontroverze, ale pak se ukázalo jako docela sympatická, slušně zpracovaná a vybavená cestovní motorka za sympatické peníze. Takže teď přišel čas na další stroj – tentokrát obnaženější a stylovější Scrambler 500.

Foto: Jawa

Novinku si můžeme zatím prohlédnout jen na fotkách z telefonu, pořízených během studiového focení

Technicky nový scrambler, u nás prodávaný jako RVM by Jawa Scrambler 500, vychází právě z endura. V rámu z odlitků opět pracuje řadový dvouválec o objemu 471 ccm, jejž vyrábí čínský Loncin a jenž je až příliš nápadně podobný motoru od Hondy. Agregát podává výkon 43 koní – potažmo 31,5 kW (u endura se uvádí o jeden kilowatt víc).

Foto: Jawa

Motor i části rámu jsou společné s endurem. Naopak unikátní je třeba zadní jednostranná kyvná vidlice

Celkově je však Scrambler oproti enduru drobnější a v mnoha ohledech jiný. Chlubí se třeba jinak pojatým, celodigitálním barevným displejem, vzhledem k cenové relaci unikátní jednostrannou kyvnou vidlicí nebo pěkným LED světlem. Se sourozencem potom sdílí třeba vyplétané bezdušové ráfky, dvojici výfukových koncovek, tlumiče Kayaba, krycí plech pod motorem nebo dvojici kotoučů s brzdiči Nissin na předním kole. Přední osmnáctipalcové a zadní sedmnáctipalcové kolo jsou obuté do pneumatik Pirelli MT60 RS, které slušně fungují na silnici i v lehkém terénu.

I přes čínskou výrobu se tedy jedná o pěkně vybavený stroj a s ohledem na zkušenosti s endurem bych se nebál ani zpracování, které už umí Číňané velmi kvalitní.

První várka motocyklů je čerstvě v ČR a jasná je už i cenovka – ta je přesně stejná jako u endura, tedy 165 850 korun včetně DPH. Motorky se objeví u dealerů Jawy již v průběhu několika příštích dní a vybírat půjde mezi dvěma barevnými kombinacemi, které jsou k vidění na prvních (zatím jen mobilních) fotkách – zelená metalíza s hnědým sedlem nebo červená s černým.

Reklama

Související témata:
Načítám