Hlavní obsah

Připravované BMW M3 a M4 – vše, co o nich potřebujete vědět!

Foto: BMW

BMW připravuje nové modely M3 a M4 hned v několika provedeních pro různé řidiče

21. 3. 2019

Představení nového trojkové BMW vzbudilo u fanoušků pochopitelná očekávání. A tři základní otázky zní: Kdy bude nová M3 a M4? Ještě pořád budou s manuálem? Bude v nich hybridní pohon? Prošli jsme různá internetová fóra, zeptali se zasvěcených a pak si pár věcí ověřili rovnou u BMW. Tady je výsledek!

Článek

Když BMW ukázalo netrpělivě očekávanou novou trojku, všichni fanoušci rychlosti se samozřejmě začali ptát na její sportovní provedení. A BMW zatím mlžilo. I když špionážní fotografové zachytili pár testovacích aut jak na Nordschleife, tak v Jižní Africe, ale třeba i za polárním kruhem, tak ověřených informací jsme věru moc neměli. Jenže to se mění… A tady je kompletní výčet toho, co by vás mohlo zajímat!

Kdy bude nová M3 a M4 v prodeji?

Bude to příští rok, i když jejich představení se plánuje na autosalon do Frankfurtu letos na podzim. BMW už by mělo mít hotové všechny záležitosti ohledně mechanického základu a nyní už jen najíždí testovací kilometry.

Fakt bude mít 500 koní?

Ve vrcholném provedení Competition to bude dokonce 510 koní, které bude produkovat přeplňovaný šestiválec vycházející ze stávajícího motoru B58 (důvěrně ho znáte třeba z velmi vydařené 440i). Základem bude 480 koní, stejně jako v modelech X3 M a X4 M, kde se nový motor představil poprvé.

Připomeňme ještě, že nová trojka zhubla v průměru o 65 kg, takže o nedostatek dynamiky se nikdo bát nemusí.

A bude dál i s manuálem?

Ano, bude! To je jednoznačně dobrá zpráva – podle šéfa vývoje by zrovna tento model měl mít manuální převodovku tak dlouho, jak jen to půjde.

Zadokolka, nebo čtyřkolka?

Základní verze bude mít pohon zadních kol, ale k dispozici bude i provedení roztáčející všechna čtyři kola, které si kompletní mechaniku půjčí z dospělejší M5.

Takže bude víc verzí?

No jistě, ale rychlé kombi ani tentokrát nehrozí, zamáčkněte slzu. Těšit se však můžete na sedan M3, kupé M4, kabriolet M4 a novinkou bude provedení Gran Coupé. Jenže já osobně se těším ještě na něco jiného…

Honem, sem s tím!

Je potvrzené přímo z továrny, že BMW připravuje vysloveně řidičskou verzi M3 a M4, kterou interně nazývají Pure. Ta možná bude mít jen 455 koní a bude k mání jen s manuální převodovkou a s pohonem zadních kol, ale měla by mít jinou geometrii a elektronicky řízený diferenciál. A pozor, nemělo by jít o dražší provedení, ale právě naopak! Tomu by odpovídal i interiér v kombinaci Alcantara a textil, ale jak všichni víme, právě tohle je to nejlepší!

A budou i verze CS a CSL?

CSL určitě ano. Tady se spekuluje o výkonu až 550 koní, bodykitu, velkém křídle, agresivním podvozku a keramických brzdách.

autowebAUTOWEBaUtOwEb