Článek
928 byla sportovním kupé s komfortem velkého sedanu, disponující transaxlem (převodovkou umístěnou u zadní nápravy), legračně výklopnými předními světlomety a velkým osmiválcem. Jeho objem se z původních 4,5 litrů navýšil až na 5,4 litru a výkon narostl z 240 koní na konečných 350 koní. Nejvýkonnější a dnes logicky nejvyhledávanější verze 928 GTS, vyráběná v letech 1992 až 1995, zvládala sprint z nuly na sto za 5,7 sekundy a rozjela se až na 275 km/h.
928 se do mysli fanoušků ve velkém vkradla i díky motoristickému pořadu Top Gear, kde si jí zvolil sám Jeremy Clarkson v rámci road-tripu, jenž vzdával poctu vidlicovým osmiválcům. Jeremy Clarkson potom o 928 odvyprávěl srdceryvnou historku, ve které jel do nemocnice za svým umírajícím otcem. Kdyby prý jeho novinářská 928 nejela 270 km/h po dálnici tak poklidně, neměl by prý možnost rozloučit se svým tátou.
To byl jeden z okamžiků, kdy nejeden fanda Top Gearu zamáčkl slzu. Zároveň se jednalo o jakýsi důkaz, že Porsche vedle sporťáků s motorem vzadu umí i slušná auta tradiční koncepce a je tedy dost škoda, že byla 928 jediná a poslední. Nebo že by?
Jak ukazují nejnovější zprávy ze serveru CarScoops, mohlo by Porsche vrátit velké kupé zpět do hry. Zcela konkrétně se má jednat o dvoudveřový cestovní vůz, postavený na základech sedanu Panamera, nesoucí možná i dobře zažitý název 928.
Spousta detailů je zatím ve hvězdách, ale testovací Panamery s falešnými zadními dveřmi již byly dříve spatřeny a tak se celá věc jeví dost reálně. Na oficiální informace si ale musíme ještě počkat. Zatím je nám k dispozici pouze nadšenecký render ze serveru CarScoops.