Hlavní obsah

Porsche Cayenne GTS je zpět a má osmiválec!

Foto: Porsche

Nový Cayenne GTS má snížený podvozek a celou armády pomocníků pro sportovní jízdu

16. 6. 2020

Fanoušci Porsche a nadšení řidiči mají důvod k oslavě. Porsche Cayenne se vrací k osmiválcovému motoru! V nových Cayenech ve verzi GTS se totiž objeví čtyřlitrový vidlicový osmiválec, přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Ano, je to ten samý motor, který trůní i v Panameře Turbo!

Článek

Dřív měly Cayenne GTS šestiválec 3,6 litru se dvěma turby. Vlastně osmiválec byl v GTS naposledy v druhé generaci Cayennu před faceliftem, což už je opravdu dávno. Porsche dosud argumentovalo tím, že šestiválec je lehčí a auto s ním je lépe vyvážené. Ale protože někdo nahoře asi poslouchá, co zákazníci chtějí, a protože osm je víc než šest, tak se stejně vrací zpátky k osmiválci. 460 koní a 620 Nm znamená ve verzi Sport Chrono zrychlení na stovku za 4,5 sekundy a maximálku 270 km/h. Ano, to jsou čísla, která se nebezpečně blíží předchozímu nejostřejšímu Cayennu Turbo. A čísla, která v 99 procentech případů spolehlivě smáznou všechno v okolí pěti kilometrů.

Ale abychom na nic nezapomněli: Šestiválec 2,9l ve verzi S disponuje s výkonem 440 koní a točivým momentem 550 Nm, čtyřlitrový osmiválec v Turbu pak dává 550 koní a 770 Nm.

Jenže v tomto případě to není zdaleka jen o výkonu a číslech. GTS jsou u Porsche vždy řidičsky zaměřené modely a to samé platí i pro velké SUV, jako je Cayenne. Se sportovním podvozkem sedí o dva centimetry blíž asfaltu, má adaptivní odpružení a vektorování točivého momentu. Za příplatek si pak můžete objednat aktivní příčné stabilizátory, natáčení zadní nápravy a vzduchový podvozek. A po zkušenosti z modelu Turbo vám radím jediné - určitě to potřebujete! S novým GTS jsem zatím nejel, ale Cayenne Turbo s natáčení zadní nápravou, to je něco, co hraničí s černou magií.

Co se brzd týče, tak Cayenne i Cayenne Coupe mohou mít běžné ocelové nebo karbon-keramické brzdy. Novinkou jsou kotouče s potahem z karbidu wolframu. Ano, podobná technologie se používá třeba u elektrických pil.

Z estetického hlediska je GTS samozřejmě líbivé. Paket Sport Design má upravené nárazníky a prahy, jednadvacetipalcová kola, zatmavené světlomety a LED světelnou lištu. Uvnitř jsou exkluzivní sportovní sedadla pro GTS a kromě Alcantary je tady i spousta kartáčovaného hliníku.

Cayenne GTS si můžete objednat již nyní. Běžný model začíná na 114 087 eurech a Cayenne GTS Coupé pořídíte od 118 490 eur. Těším se na svezení. SUV nemusím, ale způsob, jakým tyhle věci jedou, má prostě něco do sebe!

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.