Článek
Za tohle Peugeot nesnáším. Zhruba každé tři roky přiveze na autosalon dechberoucí koncept, ze kterého bych si sednul na zadek. Pak ho zamkne do depozitu a snaží se zákazníkům vnutit něco tak odporného, jako byla třeba naftová 207.

Stejně se zachoval i v roce 2003, kdy do Frankfurtu přivezl koncept 4002. Mimochodem na stejném autosalonu se poprvé představil typ 208 GTi a facelift Partneru, ale to jen tak na okraj. Techniku konceptu 4002 sice francouzská automobilka nijak nespecifikovala, ale mě by vlastně stačil jen ten design.

Vzhled byl totiž výsledkem soutěže Peugeot Design Competition, kdy automobilka úspěšným designérům nabízela pět tisíc euro za jejich vítězné malůvky. Nakonec se sešlo 2800 návrhů z 90 zemí světa, ale vyhrát mohl jen jeden. Byl jím dvaatřicetiletý Němec Stefan Schulze, jehož návrh vyhrál v hlasování fanoušků. Podle nich nejlépe splnil zadání, aby stvořil budoucí auto se stylistickými referencemi klasických modelů automobilky z minulosti. Schulze se inspiroval hlavně typem 402, který je ve tvarech retro futuristického konceptu znát.

Peugeot se rozhodl maketu v životní velikosti doopravdy postavit a vystavit jí na frankfurtském autosalonu. Úchvatný koncept nikdy nedostal motor ani převodovku, jeho úkolem bylo pouze zaměstnání vašeho zraku a fantazie. I proto má nejspíš obrovská jedenadvacetipalcová kola, která by byla pro běžnou jízdu absolutně nevhodná. Motor ale pod karoserií z hliníku a plastu být měl, konkrétně uprostřed. Ale nebyl a nikdy se tam nedostal, vše skončilo někde v depozitu a dnes už si na tenhle koncept opravdu nikdo nevzpomene.