Hlavní obsah

Panamera druhé generace: Nejrychlejší diesel světa

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Porsche oficiálně představilo druhou generaci luxusního liftbacku Panamera a hned říká, že bude mít několik "nej". Kupříkladu i s naftovým motorem pod kapotou zrychlí z klidu na sto kilometrů v hodině za 4,3 sekundy!

Článek

Podle Porsche přijíždí nová úroveň vozu GT, skvělý sporťák a zároveň výtečný luxusní vůz, a to druhé generace Panamery. Zvenku je vzhled takový, jaký jsme očekávali - záď více podobná modelu 911, příď jen lehce doladěná. Zato uvnitř přichází Panamera se zcela novou architekturou palubní desky, nechybí velký displej ani dotykový panel ve stylu 918 Spyder pod ním. Svůj displej mohou mít i dva cestující vzadu, a to mezi sebou.

Nás ale více zajímá to, co se ukrývá pod kapotou. Rovnou začneme největší novinkou - Panamera totiž vůbec poprvé dostala osmiválcový turbodiesel, který má čtyři litry objemu, 422 koní, točivý moment 850 N.m již od 1000 otáček a spotřebou údajně jen 6,7 litrů na sto kilometrů. Možná byste čekali, že se bude jednat o stejný agregát s elektrickým kompresorem jako v Audi SQ7, ale chyba lávky, zde totiž žádný přídavný kompresor není. I tak se ale jedná o nejrychlejší naftové auto světa, protože stovku pokoří za neuvěřitelné 4,3 sekundy a maximální rychlost činí 285 km/h.

Benzinové motory zatím zastupují dva přeplňované agregáty - pro model 4S je to 2,9 litrový šestiválec s 440 koňmi a 550 N.m, Turbo pak dostalo čtyřlitrový osmiválec, který produkuje až 550 koní, 770 N.m a na stovce je Panamera s tímto agregátem jen za 3,8 sekundy! Maximální rychlost činí 306 km/h a právě tento model zajel rekordní čas na Severní smyčce Nürburgringu a to 7:38. Všechny varianty jsou zatím k dispozici pouze s pohonem všech kol. Později pak zcela jistě přijdou i méně výkonné verze, stejně jako ostřejší Turbo S či GTS.

Reklama

Načítám