Článek
Grossglockner je nejen nejvyšší horou Rakouska, ale rovněž místem, kde automobilky rády testují své vozy. Vyzkouší tam fungování ve větších nadmořských výškách, schopnost tahat přívěsy do ostrých kopců i chování v zatáčkách, to vše nedaleko velkých továren na výrobu automobilů. Není se tedy čemu divit, že když náš spolupracovník Petr Bača na slavnou Hochalpenstrasse přijel, naskytl se mu pohled na dvě žhavé novinky při testech.
První je jasně rozpoznatelný Hyundai i 30 v ostré variantě N. Běžná i30 se ve své třetí generaci již představila, základní tvary vozu tedy poznáváme. Zároveň je ale jasné, že tohle není základní verze, nýbrž ta nejvyšší. Velká kola, agresivnější bodykit, červené třmeny brzd či vykrojení pro dvě koncovky výfuku to potvrzují. Tohle bude hothatch s výkonem okolo 260 koní z benzinového dvoulitru. Prozatím se přitom i30 dělala maximálně ve variantě Turbo se 180 koňmi. Zároveň půjde o vůbec první sériový výtvor divize N, která se doposud věnovala pouze závodním vozům.
Co se týče druhého stroje, který máme zachycen na dvou fotkách, tak tam jsme trochu na pochybách. Velký luxusní sedan je jasný, důkladné maskování ale nechce prozradit příslušnost ke značce. My se tedy ptáme vás, abyste nám řekli, o jaké auto se dle vašeho úsudku jedná. Svůj tip máme, tak kdo ví, třeba bude stejný, jako ten váš! Více si prozradíme na našem facebooku.
Hyundai i30
Třet generace Hyundaie i30, je již na světě, nyn pouze jako pětidveřov hatchback, protože třdveřk z nabdky vypadne a kombi se představ později. Vůz kombinuje atmosfrick jednotky s modernmi downsizovanmi turbomotory, přičemž prozatm nejsilnějš motorizac je 1.4 T-GDI se 140 koňmi.