Hlavní obsah

Nový Triumph Rocket III TFC – ještě víc objemu. Víc!

Foto: Triumph

Triumph Rocket III TFC

Víte, která sériová motorka se pyšní vůbec největším objemem válců? Mnozí z vás by možná tipovali Harleye nebo třeba Indiana, ovšem byť i tyhle stroje svým objemem hravě překonávají většinu evropských aut, prim už mnoho let hraje bestie z Britských ostrovů. Bájemi opředený Triumph Rocket III. A v době, kdy se s objemem válců hýbe jen velmi opatrně a spíše směrem dolů, přichází zbrusu nová generace „Rakety“ s větším motorem, než kdy dříve.

Článek

2 458 kubických centimetrů – zaokrouhleno tedy na pěkných 2,5 litru. A to všechno prosím pěkně pouze ve třech válcích v jedné řadě! K tomu potom náleží výkon „přes 170 koní“ a točivý moment 221 Nm. Tyhle hodnoty se docela pěkně vyjímají i u auta, oproti nim je však nový Rocket III muší váhou. Mezigeneračně totiž obří cruiser zhubnul nezanedbatelných 40 kilogramů, takže váží už „jenom“ něco kolem 330 kilo. To je sice pořád hodně, ale k plnotučným svalnatým cruiserům tahle hmotnost zkrátka patří. Nová nádrž už pojme jenom 19 litrů paliva, takže by nás docela zajímalo, jaký bude reálný dojezd.

Foto: Triumph

Svody vedoucí k obřím válcům – každý má objem téměř 8 deci

Ptáte se, čím ještě se Rocket III mezigeneračně změnil? Inu, je to vlastně úplně nová motorka. Přepracován byl hliníkový rám, využívající motor coby nosný a pevnostní prvek. Zadní kolo drží jednoramenná kyvka, do níž je integrován kardan, a obutá je gigantická guma o rozměru 240/50 R16. Vpředu je to potom 150/80 R17.

Jako první ukázal Triumph exkluzivní limitovanou edici TFC, které bude pro celý svět vyrobeno pouze 750 kusů. Některé použité díly jsou tak na vyšší úrovni než u následných sériových kusů. Docela pochybujeme, že standardní Rockety dostanou třeba špičkové monoblokové brzdy Brembo Stilema, plně nastavitelné vidlice Showa nebo různé karbonové díly – to jsou prvky, které spíš než na cestovních bestiích vídáme na okruhových supersportech. Docela určitě se však u všech provedení objeví plně LED osvětlení, ABS, kontrola trakce, čtyři jízdní režimy, dotykový přístrojový štít nebo šestistupňová převodovka s oboustranným rychlořazením, umožňujícím změny převodu bez vymáčknutí spojky.

Triumph se zmínil dokonce i o ceně, ovšem ta se zatím týká pouze limitované edice TFC. V domovské Británii vyjde motorka na 25 000 liber, v přepočtu tedy na 750 000. Dojem z exkluzivity však umocní speciální plaketa s číslem v rámci edice, dárkové balení s knihou a věnováním šéfa Triumphu, kožený batoh, plachta do garáže nebo dvě sedla z pravé kůže – jednomístné a dvoumístné. Kolik bude Rocket III stát následně, to se zatím neví.

autowebAUTOWEBaUtOwEb