Hlavní obsah

Nový Opel Ampera-e s dojezdem až 500 km

Foto: Archiv Garáž.cz

Opel v Paříži představuje nový elektromobil, který prý konečně bude plně použitelný pro každodenní provoz a  k tomu ještě zábavný. Inu, to jsou velké ambice, zvlášť té zábavě za volantem uvěříme asi až po prvním svezení.

Článek

Německé dvojče Chevroletu Bolt si odbývá svou premiéru na pařížském autosalonu a Opel slibuje, že v segmentu elektromobilů půjde o revoluční auto. Je otázka, jestli se Boltovi a Ampeře povede předběhnout Teslu Model 3 v tomhle segmentu - našlápnuto ale zatím mají dobře. Minimálně v zemích, kde se nehledí na vyšší cenovku.

Ampera-e má prý zrychlení a dynamické schopnosti sportovního auta, přitom je ale schopná ujet až 500 kilometrů na jedno nabití. No, to je vlastně taky v segmentu sportovních aut se spalovacím motorem docela běžné číslo. Podle Opelu tím navíc Ampera-e předčí své konkurenty o více než 200 kilometrů. Tohle číslo ovšem závisí dost na tom, jak s ní pojedete, což se může u každého řidiče a během různého počasí dost lišit. I s používáním rádia, klimatizace a dalších žroutů energie by však auto mělo být schopné překonat až 380 kilometrů.

Elektromotor poskytuje výkon 150 kW (204 koní) a Ampera-E je s ním rychlejší než OPC verze Corsy a Insignie. Na padesátku se rozjede za 3,2 sekundy, dalších 4,5 sekundy budete potřebovat na dosažení 120 km/h. Hra s čísly, která se chytře vyhýbá konvenčnímu zrychlení z nuly na stovku, ale to si lze snadno spočítat - bude někde kolem sedmi vteřin, takže na úrovni pomalejších hot hatchů. Maximálka je nastavená na 150 km/h, což není příliš vysoké číslo, ale automobilka bude jistě argumentovat, že je to plně v intencích rychlostních limitů.

Podle ředitele automobilky Karla-Thomase Neumanna je Ampera-e ukázkou elektromobility, která je díky inovativním technologiím použitelná v každodenním životě. Není to eko-luxusní limuzína nebo hračka, je to prý prostě jen auto. Poslouchá se to hezky, ale nezapomínejme, že tenhle plán má doma Opel Diplomat Coupé, který má pod kapotou V8 z Corvetty. 

Výroba modelu Ampera-e bude probíhat továrně GM Orion u Detroitu a na evropský trh dorazí tenhle elektromobil co nevidět. Pokud máme jeho cenu odvodit z částky, kterou si Chevrolet diktuje za Bolta, počítejte s cenovkou těsně pod milion korun.

Reklama

Načítám