Článek
Samo o sobě vypadá skutečnost, že Ford dal novému Rangeru Raptor deset převodových stupňů, jako poměrně extrémní. Pravdou je, že se budou hodit, protože pod kapotou není žádný šestiválec, ale dvakrát přeplňovaný dvoulitrový diesel s výkonem okolo 210 koní.
Nicméně pravdou je, že Ford zvažoval i extrémnější počet stupňů. Při vývoji vozu totiž hledali optimální počet stupňů pro takovýto typ pick-upu a přišli na to, že je to deset. Nicméně během simulací zkoušeli sedmistupňové převodovky a dokonce i třináctistupňové. Dovedete si představit 13 rychlostí? To zvládnou snad jen ti z vás, kteří mají zkušenosti s kamionem. Už oněch deset totiž vypadá jako pořádná nálož, byť Ford se dušuje, že z hlediska výkonů i spotřeby je to ideál. Buďme tedy rádi, že ve Fordu nevyrobili třináctikvalt.