Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Nový crossover Hyundai Bayon naváže na ix20

Foto: Hyundai
20. 1. 2021

Hyundai ix20 se stal v Česku (i po světě) nečekaným prodejním trhákem – lidé ocenili jeho příkladnou prostornost a praktičnost, uvítali jeho jednoduchost a byli nadšení z jeho ceny. Nyní Hyundai slibuje, že by ix20 měl konečně dostat svého pokračovatele…

Článek

Už se to blíží! Už za pár týdnů se oficiálně představí nový crossover Hyundai pojmenovaný Bayon, který se má stát duchovním nástupcem oblíbeného „velkoprostorového crossoveru“ ix20. Velikostně se Bayon vmáčkne pod Konu (mluvíme tu o délce kolem čtyř metrů), přesto má nabídnout solidní prostornost a praktičnost – a hlavně atraktivní cenovku.

Všechny další informace Hyundai úzkostlivě tají, nyní však alespoň uvolnil další designového detaily nedočkavě očekávané novinky. Příď bude hodně inspirovaná větší Konou s tenkými proužky LED denního svícení u hrany kapoty a potkávacími a dálkovými světly pod ní, hned vedle masky. Na toto netradiční pojetí si už zákazníci docela zvykli, protože ho kromě Kony mohou vidět i na Škodě Kamiq nebo na vozech Citroën.

Foto: Hyundai

LED denní svícení nahoře, hlavní světlomety až pod ním

Poznávacím znakem Bayonu na zádi jsou koncová LED světla ve tvaru bumerangu spojená světelným pruhem přes celou záď – i ten se dnes stává standardem a zdobí také o dvě čísla větší Tucson. Nu, a to je vše, co jsme se z oficiálních zdrojů dozvěděli. Tak si trochu zavěštíme…

Foto: Hyundai

LED pruh přes celou šířku zádi bude jasným poznávacím znamením Bayonu

Předpokládáme technickou podobnost s modelem i20, tedy nabídku benzinových (atmosférických i přeplňovaných) litrových tříválců o výkonu 67 až 120 koní (možná se dočkáme i čtyřválcové atmosféry 1,2i s výkonem 84 koní) kombinovaných s manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou a pohonem pouze předních kol.

Foto: Hyundai

Fakt se těšíme, až ho uvidíme celého

K tomu interiér podobný i20, jenž by mohl nabídnout třeba 10,25“ digitální přístrojový panel, 10,25“ dotykový infotainment, audio Bose nebo ambientní osvětlení (základní verze však budou méně komplikované), ale především vyšší pozici za volantem pro lepší nasedání i přehled o okolním provozu, dostatek prostor pro všechny pasažéry i pro zavazadla v kufru (i20 nabízí 351 litrů, Bayon by mohl být ještě větší). A především rozumnou cenovku startující na úrovni 300 tisíc korun – tedy o 100 tisíc níž než Kona a jen o pár desítek tisíc nad i20.

Jestli tyto předpoklady Hyundai Bayon skutečně naplní, to se dozvíme už za pár týdnů při jeho oficiálním představení. My jsme moc zvědaví, co vy?

Jste zvědaví na nový crossover Hyundai Bayon?
Už se nemůžu dočkat
20,2 %
Vypadá zajímavě
57,1 %
Moc mě nebere
12,3 %
Dacii Duster stejně nic netrumfne
10,4 %
Celkem hlasovalo 2443 čtenářů.

Reklama

Sdílejte článek