Hlavní obsah

Zhmotněná řidičská radost: Nový Caterham Seven 340 přijíždí s větším motorem a porcí výkonu navíc

Foto: Caterham

Seven 340 můžete používat na báječné vyjížďky, nebo s ním drtit čas i soupeře na okruzích

Přestaňte plakat, že už se nevyrábí dostupná řidičská auta, a raději si hned zamluvte nový Caterham Seven. Výkon 170 koní a váha 600 kg! Tohle je neuvěřitelně osvěžující kombinace, která vám zajistí nejen spoustu řidičské radosti, ale i velmi rychlé časy na okruhu. A přitom vás jeho provoz nezruinuje.

Článek

Dlouho očekávaná a doslova vymodlená varianta Caterhamu je tady. Takzvaný zlatý střed, auto, které se dá používat denně, ale přitom s ním můžete drtit závodní okruhy a rozhodně nebudete brzdou provozu. Caterham Seven 340 nahrazuje model s označením Seven 275 (dřív se mu říkalo Roadsport) a přijíždí s větším motorem a porcí výkonu navíc.

Seven 340 pohání dvoulitrový čtyřválec Duratec od Fordu, který je vyladěn na 170 koní v 7 250 otáčkách. Točivý moment 174 Nm v 6 500 otáčkách pak prozrazuje, jaký charakter bude motor asi mít… Bude hladový po otáčkách, stvořen k tomu, abyste s ním opravdu pracovali. Tato varianta nahrazuje odcházející Seven 275, který měl nějakých 130 koní z nesmrtelného čtyřválce 1,6 l Sigma. A není důvod si myslet, že by Duratec mohl být náchylnější. A věci znalí samozřejmě ví, že atmosférické plnění znamená nejen větší spolehlivost, ale primárně hlavně rychlejší a přesnější reakce na plyn, což u auta s váhou 600 kg zatraceně oceníte.

Caterham zatím nezveřejnil jízdní parametry nového modelu, ale pomalý určitě nebude. Jen pro srovnání - slabší motor 1,6 l dokázal model 275 rozjet na stovku za rovných pět vteřin!

Víme ale, že Seven 340 bude dostupný ve dvou provedeních. Verze S-Pack je primárně určena na ježdění po normálních silnicích. Má čtrnáctipalcová kola, vyšší zdvihy pružin a měkčí nastavení podvozku. Varianta R-Pack pak přijíždí se samosvorným diferenciálem, sportovním podvozkem a na patnáctipalcových kolech. Uvnitř pak najdete sportovní sedačky se čtyřbodovými pásy, karbonovou palubní desku a kompozitní čelní sklo.

„Od začátku jsme chtěli dvě různé verze, protože i požadavky našich zákazníků jsou různé. Ve verzi S je to vůz, který se perfektně hodí na dlouhé cesty i nedělní jízdy, zatímco verze R je více než schopná zajíždět velmi slušné časy i na prémiových okruzích, ale zvládne přitom i okrskové ježdění,“ řekl Bob Laishley, generální ředitel Caterham Cars.

Obě verze budou k dispozici ve dvou velikostech, existuje taky možnost snížené podlahy, aby se do vozu pohodlně vešli i vyšší řidiči. Existuje také několik možností úpravy sezení.

„Nový model už si můžete objednat, ceny jsou dané a všude v Evropě stejné,“ říká Přemysl Bartoš, majitel českého zastoupení Caterham. „Verze 340S stojí 45 700 eur a 340R pořídíte za 47 200 eur, ceny jsou bez DPH a dopravy. Jen zájemce nepotěší delší čekací doby, protože Caterham vyrobí cca 600 aut ročně. Ale to se týká všech modelů.“

V září 2022 přitom Caterham uvedl na trh modely Super Seven 600 a Super Seven 2000. Super Seven 600 používá přeplňovaný 0,6litrový motor Suzuki o výkonu 84 koní, Super Seven 2000 má dvoulitr Ford Duratec s výkonem 180 koní. Caterham taky podle všeho pracuje na úplně novém modelu, který by měl mít pevnou střechu a bude na elektřinu. Jenže pozor!!! Nečekejte žádné auto s nadváhou, cílem je dostat se na hmotnost 700 kg!

Reklama

Související témata:
Načítám