Hlavní obsah

Caterham Seven 420 Cup je ostrá silniční raketa. Má 210 koní a váží půlku toho, co Mazda MX-5

Foto: Caterham

Na silnici helmu nepotřebujete, stačí brýle. Jen úsměv budete mít plný mušek, ale vadit vám to jistě nebude

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tradiční britský výrobce automobilů uvádí nejnovější model jednoduchým sloganem: „Nejlepší silnička na okruh a na silnici, kterou jsme kdy vyrobili.“ Model 470 Cup má sportu věcí ze závodní verze, ale je homologován i pro provoz na silnici. I když…

Článek

Jako dlouhodobý majitel a fanoušek značky Caterham hltám každou novinku. Tou poslední byl prodej značky do rukou japonského nadšence, takže tady byly trochu obavy, co se bude dít dál, ale nejnovější zprávy jsou pozitivní. Caterham totiž představí v červnu na Festivalu rychlosti v Goodwoodu nový model 420 Cup, výroba začne zkraje příštího roku.

Poté co se Lotus rozhodl konvertovat k těžkým SUV a k elektromobilitě, stal se Caterham jedním z posledních výrobců lehkých sportovních vozů. Jde o ohrožený druh a majitelé moc dobře vědí, že je čeká hodně práce, aby získali ty správné výjimky, a fabrika dál mohla vyrábět jedinečná auta s jediným účelem – bavit svého řidiče. A přesně tohle bude dělat jistě i nový 420 Cup, což je derivát okruhového modelu, který však může i na silnice.

Jeho srdcem je dvoulitrový motor Duratec vyladěný na 210 koní a 203 Nm. Žádné turbo, žádný kompresor, ale čistá atmosféra a hlad po otáčkách. Výkon je na zadní kola přenášený přes samosvorný diferenciál a šestistupňovou sekvenční převodovku Sadev, žádné kompromisy. Na 96 km/h zrychlí za 3,6 s, což je skvělé číslo, ale maximální rychlost je jen 219 km/h, což může být pro mnohé neznalé zklamání, ale věřte mi, že řidiče Caterhamu tohle rozhodně nijak neomezuje. Kouzlo auta je totiž úplně v jiných věcech než v jízdě po dálnici daleko za rychlostním limitem.

S váhou 560 kg je totiž 420 Cup na poloviční hmotnosti Mazdy MX-5 a poměr výkonu a váhy je 375 koní na tunu. Což je zatraceně zajímavé číslo. Připočtěte si k tomu minimální odstředivé síly a setrvačnost a začne vám to dávat smysl, aniž byste Caterham třeba někdy v životě řídili nebo v něm alespoň jeli.

Caterham 420 Cup má plně stavitelné tlumiče Bilstein s deseti stupni tvrdosti a můžete si vybrat, jestli vám ho doručí na semislickách Avon ZZR či ZZS s homologací pro jízdu na silnici, nebo na ZZR Extreme pro závodní okruhy. Na první pohled ho poznáte jiného čumáku a hlavně speciálního lakování se saténovými nálepkami. V příplatkové výbavě je ochranná klec a kovový kryt zavazadlového prostoru. Nově uspořádána je i palubní deska, místo nějakého tabletu jsou tady jednoduchá tlačítka a jasně definované přepínače. Funkční, efektivní a blbuvzdorné.

Pokud jste se právě zamilovali, vězte, že je tady jeden zásadní problém. 420 Cup se kvůli emisním předpisům může prodávat jen ve Velké Británii a ve Spojených státech. V Česku jsou aktuálně v nabídce pro silniční provoz modely Super Seven 1600, Seven 275, Seven 485 a Seven 485 CSR, jejich cena začíná na částce pod 1,2 milionu Kč. 420 Cup se v Británii prodává za 54 990 liber (1,6 milionu Kč) a není problém si ho koupit, ale budete s ním moci jen na závodní trať. A k jeho ceně si ještě přidejte DPH. Máme smůlu, bohužel.

Reklama

Související témata:
Načítám