Hlavní obsah

Zeekr představil minivan pro náročné. Je zdobený zlatem, uvnitř najdete koberce z mladých alpak. Cena spíš překvapí

Foto: Zeekr

Zatímco u nás jsou minivany spíše okrajovou záležitostí, tak v Číně na ně výrobci kladou překvapivou důležitost a předhánějí se, kdo bude mít luxusnější variantu. Nejnověji se v tomto duchu předvedl Zeekr, který svůj 009 Grand Collector Edition osadil pravým zlatem.

Článek

Více než 5,2 metru dlouhý Zeekr 009 Grand není žádnou neznámou, ovšem nejnověji se tento minivan ukázal v edici Collector Edition (sběratelská edice), která má v kontrastu s černou karoserií na nárazníku, okolo oken a na bocích akcenty z pravého 24karátového zlata.

Kromě toho jsou zlatem zdobené také nápisy a 20palcová litá kola připomínající designové prvky luxusní britské značky Rolls-Royce.

Foto: Zeekr

V popředí Zeekr 009 Grand Collector Edition a za ním standardní provedení.

Než vstoupíte dovnitř, měli byste si sundat boty, protože interiérové koberce jsou vyrobeny z měkké vlny mladých lam druhu alpaka. Konkrétně těch žijících v nadmořské výšce skoro 4 000 metrů v peruánských Andách.

Tím rozhodně nekončíme, protože ve čtyřmístné kabině čekají na zadní cestující polohovatelná kapitánská křesla nastavitelná ve 24 směrech, nechybí opěrky nohou, výsuvné stolky a osm masážních programů.

Foto: Zeekr

Vůz se zaměřuje především na luxus pro cestující vzadu.

Svůj oblíbený AZ-kvíz si můžete pustit na 43palcové obrazovce s rozlišením 4K (3840 × 2160 pixelů), soukromí zajistí volitelně (ne)průhledné dělicí sklo nebo se můžete ponořit do tajů hudby díky 31 reproduktorům od Yamahy. Navíc se v autě nachází 18litrový úložný box s funkcí vytápění, chlazení a sterilizace, takže takový univerzál pro všechno.

Podvozek Collector Edition je shodný se sériovým 009 Grand, navíc nejde o žádného lenocha. Kombinovaný výkon obou elektromotorů činí 580 kW (788,5 k) a točivý moment 810 Nm, což zapříčiní zrychlení z nuly na sto za 3,9 sekundy. S těmito parametry tak strčíte do kapsy kdejakou RS škodovku a dohoníte efektivní počítač na kolech jménem Tesla X.

Foto: Zeekr

Zeekr 009 Grand Collector Edition zrychlí z nuly na sto za 3,9 sekundy, což je stejně jako standardní Tesla X.

Pohonný agregát Zeekru živí trakční akumulátor od výrobce CATL o kapacitě 108 kWh, což podle velmi optimistické čínské normy CLTC vystačí na 702 km dojezdu. Pokud to přepočteme na evropské WLTP, vyjde nám 540 km, zatímco ještě přísnější americká metodika EPA hlásí 482 km.

A teď k cenám, které jsou překvapivé. Standardní a už tak luxusní Zeekr 009 Grand stojí v Číně 789 000 juanů, což je 2,35 milionu korun. Sběratelská edice dekorovaná zlatem a luxusními koberci stojí 899 000 juanů, tedy 2,67 milionu korun. A to zase není takový rozdíl…

První dodávky domácím zákazníkům začnou v červnu letošního roku. Kromě toho Zeekr ukázal verzi 009 s pravostranným řízením, což doplnil oznámením, že se provedení s volantem na špatné straně dočká i mastodont SUV à la Range Rover pojmenovaný Zeekr 9X Grand.

Připomínáme, že Zeekr oficiálně působí i v Evropě s modely 001, X (dvojče Volva EX30) a s SUV 7X, v Česku má značka prozatím jen autorizovaný servis a neoficiální (byť přímý) dovoz.

Načítám