Článek
Ford má svůj F-150 Lightning, Chevrolet má svoje elektrické Silverado. Do třetice měl přibýt RAM 1500 EV, nicméně jeho vývoj byl prozatím ukončen. Původně se měl vůz dostat na trh už loni, nicméně poté došlo k odložení premiéry a nyní k jejímu zrušení.
Stellantis se podle všeho zachoval rozumně, protože poptávka po plně elektrických pick-upech, kam spadá i Tesla Cybertruck, je v Americe poměrně slabá. Lidé ve Spojených státech ryze bateriové pracanty jednoduše nechtějí.

Elektrický RAM (zatím) nebude. Nikdo by ho nejspíš nekupoval.
Svět se tak zatím nedočká modelu RAM 1500 EV, který měl nabídnout obří akumulátory s kapacitou 168 kWh a 229 kWh s tím, že nejvyšší dojezd na jedno nabití měl činit 805 km. Mluvilo se také o pohonu pomocí dvou elektromotorů produkujících výkon 663 koní a sílu 840 Nm.
Tato kombinace měla brutálně těžký elektrický RAM vystřelit z místa na stovku za 4,4 sekundy, tedy měl zrychlovat o sekundu lépe než třeba Škoda Elroq RS (5,4 s).

RAM 1500 REV bude pro řadu klientů snesitelnější, nicméně stejně většina z nich sáhne po V8.
Plnotučný pick-up se elektrifikaci nicméně nevyhne, protože RAM 1500 Ramcharger se nyní přejmenoval na REV. Má být dostupný v roce 2026 a půjde o elektromobil na benzin se spalovacím motorem V6 Pentastar sloužícím jako generátor energie pro akumulátor o kapacitě 92 kWh.
Model se dvěma motory nabídne výkon 656 koňských sil, sílu 826 Nm, kombinovaný dojezd 1 110 km a zrychlení z nuly na sto za 4,66 sekundy.
Ve finále vás ale nějaký elektrifikovaný RAM nemusí zajímat, protože je oficiálně zpátky osmiválcové provedení, které zákazníci chtějí a také hromadně kupují. A my se vůbec nedivíme…