Hlavní obsah

Toyota představila nové prodloužené SUV. Budete ho znát a možná i chtít víc než originál

Foto: Toyota

Toyota ukázala nový elektromobil, jehož vzhled vám bude nejspíš povědomý, protože se až nápadně podobá dobrodružnému SUV, které se jmenuje jako nějaký model faxu. Jde o bZ4X Touring, které nabízí v řadě ohledů něco navíc.

Článek

Toyota odhalila další elektrický model, který vám bude minimálně zepředu povědomý. Jde totiž o už představenou modernizovanou bZ4X (někde se jmenuje už jen bZ), avšak v provedení Touring (v USA se mu říká Woodland).

Oficiálně je 4,83metrový Touring delší (+140 mm), vyšší (+20 mm), silnější a má o třetinu (+148 l) větší kufr proti výchozí bZ4X, tedy nabídne objem 600 litrů. Jeho specialitou jsou navíc střešní nosiče umožňující zatížení střechy až 70 kg.

Foto: Toyota

Toyota bZ4X Touring má třeba větší kufr a střešní nosiče.

Prostornější SUV kombík nabízí pohon předních kol nebo čtyřkolku s elektronickým řízením pohonu XMODE (zdravíme Solterru a Trailseeker). V předokolce se bavíme o výkonu 224 koní, zatímco se dvěma elektromotory ve 4 × 4 o výkonu 380 koní.

Kapacita trakčního akumulátoru chlazeného kapalinou činí vždy 74,7 kWh, pomalé nabíjení je možné palubní nabíječkou o výkonu 11 kW nebo 22 kW, zatímco to rychlé výkonem až 150 kW. Kromě toho vůz utáhne přívěs o hmotnosti až 1 500 kg.

Design exteriéru převzatý z faceliftované bZ4X doplňuje prakticky totožný interiér, jemuž dominuje nová palubní deska se 14palcovým displejem multimédií s navigací nebo volitelná zelená barva čalounění ladící k dobrodružné povaze japonského SUV.

Uvedení Toyoty bZ4X Touring s dojezdem až 560 km na evropské trhy je pak naplánováno na jaro roku 2026, zatímco výchozí bZ4X dorazí do Evropy na podzim 2025. Pojďme si ji ve stručnosti připomenout.

Originál je jen jeden

Čistě elektrický model bZ4X začal svůj život koncem roku 2021 a letos v březnu prošel faceliftem, který vyladil jeho design na ještě více futuristickou notu. Základní předokolka s výkonem 167 koní má trakční akumulátor s kapacitou 57,7 kWh, zatímco předokolka s prodlouženým dojezdem disponuje 224 koňskými silami a baterkou o kapacitě 73,1 kWh.

Foto: Toyota

Pojmenování bZ4X zní jako nějaký fax, prostě je divné. Z toho důvodu se na některých trzích auto jmenuje jen bZ.

Čtyřkolka sází na stejný akumulátor 73,1 kWh, ovšem díky dvojici elektromotorů se pyšní výkonem 343 koní. V závislosti na zvoleném stupni výbavy a pohonu by měl maximální dojezd podle WLTP činit 573 km.

Tažná kapacita je stejně jako u Touringu 1 500 kg, pomalé nabíjení výkonem 11 kW nebo 22 kW a to rychlé výkonem až 150 kW.

Zajímavostí je, že v Americe Toyota prezentuje Toyotu bZ bez černě lakovaných blatníků, což design vozu zčásti ovlivňuje. Mrkněte sami na snímek níže.

Foto: Toyota USA

Toyota bZ modelového roku 2026 pro Severní Ameriku.

Záruka na bZ4X i bZ4X Touring je standardně 8 let nebo 160 000 kilometrů. Pokud budete pravidelně jezdit do servisu, tak můžete dosáhnout garance na zachování minimálně 70 % kapacity baterie po dobu 10 let nebo do najetí jednoho milionu kilometrů.

Související témata:
Toyota bZ4X Touring
Načítám