Hlavní obsah

Tohle by u nás nešlo: Tata Altroz se na domácím trhu prodává za směšně nízkou cenu. Možná by ale udělala kariéru i v Česku

Foto: Tata Motors

Automobilka Tata modernizovala svůj malý pětidveřový hatchback Altroz, nadělila mu hezký kukuč a pár moderních prvků. Tím hlavním trumfem je však základní cena, která se v kontrastu dnešní doby zdá být až komicky nízká.

Článek

Model Altroz ​​od Taty se na trhu objevil v roce 2019, proto je jasné, že po šesti letech prodeje byl nejvyšší čas na jeho facelift, který se dotkl jak exteriéru, tak kabiny.

Svěží provedení autu vrací šmrnc, což reprezentují například modernější světlomety, nasávací otvory v nárazníku, boční zapuštěné kliky, jiné blatníky, nová 16palcová kola nebo přepracovaná zadní část se sdruženými svítilnami.

Foto: Tata Motors

Facelift auto celkově vyšvihl do modernějších sfér.

V kabině přibyla hranatější palubní deska s digitálními budíky a větším displejem infosystému, kterou doplňuje dvouramenný volant a ovládání klimatizace převzaté z modelu Tata Curvv.

Zadní sezení se dočkalo lepší podpory stehen, zadní dveře otevírání do úhlu 90 stupňů, což usnadňuje nastupování. Standardem je také šest airbagů, volitelně se nabízí třeba střešní okno, bezdrátová nabíječka mobilů nebo prémiové audio Harman s osmi reproduktory.

Foto: Tata Motors

Interiér už je digitalizovaný, ale nezapomíná na fyzické ovladače.

V rámci motorizací se pod kapotu dostaly už známé pohonné jednotky. Konkrétně jde o 1,2 litrový motor spalující benzin a stlačený zemní plyn (CNG) nabízející výkon 74 koní. Zákazníci mohou zvolit i čistě benzinovou dvanáctistovku, která má výkon 88 koní, ale také sáhnout po vznětové patnáctistovce o výkonu 90 koní.

V rámci převodovek se podle motorizace nabízí pětistupňový manuál, šestirychlostní dvouspojkový automat nebo nový pětirychlostní automat. Točivý moment pak putuje vždy jen na předek.

Foto: Tata Motors

Kromě rozmanité nabídky motorů je Tata Altroz extrémně levná.

Ve hře je i nasazení přeplňovaného motoru 1,2 litru o 120 koních, jenž byl dosud vyhrazen pro sportovní provedení Altroz ​​Racer. Ale jeho uvedení v modernizované podobě zatím nebylo potvrzeno.

Každopádně ceny jsou na evropské poměry až směšně nízké. Základní Altroz stojí v přepočtu necelých 177 tisíc, zatímco nejvyšší výbava vyjde na 290 tisíc. Tak kde je problém?

Vlastně v tom, že jde o cenovky určené pro indický trh, kde jsou tyhle nízké ceny, ale i nižší kvalita nebo bezpečnost vozidel, jednoduše standardní. A přesto, že je Tata obecně cenově dostupnou značkou, tak Altroz není v segmentu nejlevnější. Třeba takové Suzuki Baleno totiž stojí v Indii v přepočtu od 172 tisíc korun.

Nicméně kdoví, jestli by lidé na starém kontinentu nedali přednost velmi dostupné ceně na úkor kvality a bezpečnosti. Proto se vás ptáme, koupili byste si takhle laciné auto, kdyby stálo do 180 tisíc, ale mělo určité kompromisy v kvalitě, ergonomii a bezpečnosti?

Auto typu Altroz ​​od Taty bych si za 180 tisíc...?
Rozhodně koupil/koupila.
85,3 %
Nejspíš nekoupil/nekoupila, ale svoje uplatnění na trhu by našlo.
11,2 %
Rozhodně nekoupil/nekoupila.
3,5 %
Celkem hlasovalo 491 čtenářů.
Související témata:
Tata Motors
Načítám