Článek
Do služeb státního podniku Diamo přibyl nový unikátní vůz postavený na podvozku Tatry Force 6×6, za nímž stojí společnost Partner Ipex, která už má za sebou stavbu různých speciálů Tatra, včetně nejdelší Tatry na světě.
Vozidlo s jeřábovou nástavbou od ČKD Mobilní jeřáby Slaný slouží k nouzovému vyprošťování horníků například v situacích, kdy selže důlní výtah. Tehdy se na 1 350 metrů dlouhé lano zavěsí přepravní klec, spustí dolů, jeřáb horníky vytáhne nahoru, čímž nahradí výtah.

Vůz má lak podobný tomu, jaký najdete na ostrých škodovkách.
K dispozici jsou dokonce dva typy transportních klecí. Ta menší se vozí přímo na autě, zatímco větší potřebuje přívěsný vozík dodávaný spolu s vozidlem.
Speciál nalakovaný do křiklavě zelené barvy připomínající lak Mamba Green určený pro škodovky RS je zařazen do flotily Hlavní báňské záchranné stanice Ostrava a fyzicky parkuje ve Staříči (obec v okrese Frýdek-Místek). Tento model nahrazuje dosud používaný starší kus TATRA 815 PJ 6×6.

Nový speciál nahradí původní Tatru 815 PJ 6×6, která měla podobnou nástavbu.
Tak co, jak se nové záchranářské RS pro horníky líbí vám? Napište nám to do komentářů pod článek a hlasujte v anketě níže.