Hlavní obsah

Nový speciál Tatra Force zaujme nejenom výraznou škodováckou RS barvou. Má dokonce vlastní výtah!

Foto: Partner Ipex/Diamo
1:41
1:41

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Státní podnik Diamo se zaměřuje na zahlazování následků hornické činnosti po těžbě uranu, rud, plynu, ropy a uhlí, k čemuž mu pomáhá také kolový speciál určený k havarijnímu vyproštění horníků. Ten se nyní představuje ve druhé generaci a s barvou připomínající ostré škodovky.

Článek

Do služeb státního podniku Diamo přibyl nový unikátní vůz postavený na podvozku Tatry Force 6×6, za nímž stojí společnost Partner Ipex, která už má za sebou stavbu různých speciálů Tatra, včetně nejdelší Tatry na světě.

Vozidlo s jeřábovou nástavbou od ČKD Mobilní jeřáby Slaný slouží k nouzovému vyprošťování horníků například v situacích, kdy selže důlní výtah. Tehdy se na 1 350 metrů dlouhé lano zavěsí přepravní klec, spustí dolů, jeřáb horníky vytáhne nahoru, čímž nahradí výtah.

Foto: Partner Ipex/Diamo

Vůz má lak podobný tomu, jaký najdete na ostrých škodovkách.

K dispozici jsou dokonce dva typy transportních klecí. Ta menší se vozí přímo na autě, zatímco větší potřebuje přívěsný vozík dodávaný spolu s vozidlem.

Speciál nalakovaný do křiklavě zelené barvy připomínající lak Mamba Green určený pro škodovky RS je zařazen do flotily Hlavní báňské záchranné stanice Ostrava a fyzicky parkuje ve Staříči (obec v okrese Frýdek-Místek). Tento model nahrazuje dosud používaný starší kus TATRA 815 PJ 6×6.

Foto: Partner Ipex/Diamo

Nový speciál nahradí původní Tatru 815 PJ 6×6, která měla podobnou nástavbu.

Tak co, jak se nové záchranářské RS pro horníky líbí vám? Napište nám to do komentářů pod článek a hlasujte v anketě níže.

Jedovatě zelená Tatra Force 6x6 pro Diamo je...?
Mega boží!
74 %
Super.
15,9 %
Docela ujde.
4,5 %
Spíš nic moc.
3,6 %
Odpad!
2 %
Celkem hlasovalo 308 čtenářů.
Související témata:
Těžba uhlí
Načítám