Hlavní obsah

První čínské auto Jozefa Kabaně je levný sedan s brutálním dojezdem a komickou spotřebou

Foto: SAIC Roewe
3:30
3:30

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Ačkoli vám cenově dostupný sedan SAIC Roewe M7 DMH na první pohled nic neříká, tak vás možná překvapí, že jde o první sériový vůz, na kterém se podílel slovenský designér Jozef Kabaň. Nejspíš ne moc, ale přece.

Článek

Čínský koncern SAIC, kam také spadají značky MG či Roewe, se nedávno pochlubil novým vozem, který podle slov výrobce vytvořil Josef Kabaň, bývalý šéfdesignér Škodovky a vám všem jistě známá postava.

Kabaň se přece jen podílel na klíčových modelech typu Bugatti Veyron nebo Volkswagen Lupo, chvíli též šéfoval designérskému oddělení Rolls-Royce.

Foto: Volkswagen

Jozef Kabaň je známý designér, který nakonec zakotvil v Číně.

Ačkoli Roewe M7 DMH je de facto jen faceliftem a Kabaň na něm stihl udělat nanejvýš pár detailů, inspiraci našel v konceptu Pearl představeném do boku MG Cyber X, což je SUV s výklopnými světlomety. A oboje nese Kabaňovu stopu…

Model Roewe M7 DMH měří skoro pět metrů, je široký 1,9 metru a vysoký 1,5 metru. S rozvorem 2,8 metru a hmotností 1,67 tuny se řadí mezi střední až velké sedany. Z konceptu Pearl vůz převzal inspiraci pro design masky chladiče, dělené přední světlomety nebo podsvícené logo Roewe.

Foto: SAIC Roewe

Na délku má sedan skoro pět metrů, takže se řadí mezi středně velké až velké.

Auto obouvá pneumatiky 225/50 R17 a 225/50 R18 v kombinaci s litými disky a jde o plug-in hybrid s kombinovaným dojezdem 2 050 km a čistě elektrickým dojezdem 160 km. Vše podle čínské normy CLTC, na WLTP by šlo o hodnoty 1 737 km, respektive 135 km.

Pohonné ústrojí se skládá ze zážehového čtyřválce 1,5 litru (110 k, 135 Nm), elektromotoru (184 k, 330 Nm) a lithium-železo-fosfátové baterie o kapacitě 19,7 kWh. Normovaná spotřeba podle CLTC je 2,91 litru na sto (nádrž 55 l), zrychlení z nuly na sto zvládne vůz za 7,9 sekundy a omezovač rychlosti zasáhne ve 185 km/h.

Uvnitř najdete dva displeje, přístrojový s úhlopříčkou 10,25 palce a displej infosystému o velikosti 15,6 palce s rozlišením 2,5K. Rozhraní pohání čip Qualcomm Snapdragon 8155 a nechybí ani vestavěná umělá inteligence.

Sedadla i volant jsou vyhřívané, kufr nabízí objem 527 litrů, v celém interiéru najdete celkem 28 úložných prostor i sklopné sedadlo řidiče kvůli lůžkové úpravě.

Základní sedan SAIC Roewe M7 DMH se prodává ve třech výbavách s cenou od 97 800 do 114 800 juanů, což je v přepočtu od 288 278 do 338 387 Kč. Do Evropy model nejspíš nezamíří, a pokud ano, tak pod logy MG a určitě ne za cenu do 300 000 Kč.

Načítám