Hlavní obsah

Muzeum Škodovky má nový depozitář se spoustou vzácných veteránů. A veřejnosti přístupný!

Foto: Škoda Auto

Muzeum Škodovky v Mladé Boleslavi se dočkalo příjemného rozšíření, které vám ještě více odhalí historii automobilky. Veřejnosti se totiž už brzy zpřístupní nový depozitář. Byli jsme tam a je to pecka.

Článek

Muzeum Škoda Auto v Mladé Boleslavi vybudovalo nový depozitář, který se už brzy zpřístupní veřejnosti. Novou expozici pojmenovanou Spící krása najdete v hale označené V4, jejíž historie se píše od roku 1906, respektive 1907, kdy se dovnitř nastěhovala kovárna Laurin & Klement s masivním bucharem a motorovou brzdou.

Stěny haly zdobí nejen dobové snímky, ale také 23 exponátů, většina z nich je v nálezovém stavu. U každého modelu najdete stručné informace, ale rovněž QR kód nabízející rozšířené informace i historické fotografie.

Průřez vozy mapuje vznik firmy Laurin & Klement, ukazuje modely vzniklé po fúzi se Škodovými závody a následně vyráběné už pod značkou Škoda.

Foto: Škoda Auto

Nový depozitář nabídne 23 vozů. A bude růst…

Cílem automobilky bylo stvořit pestrou výstavku, složenou z aut v nálezovém stavu i po renovacích. Navíc v úžasných prostorech vonících olejem, kovem a historií.

Zaujatí prostředím jsme procházeli okolo modelů, každý z nich vypráví zajímavý příběh. Tady jsou čtyři z nich.

Škoda 860 (Škopel)

Vlajková limuzína Škoda 860 vyrobená v roce 1930 má zajímavé spojení s Opelem. Nejprve autem jezdil pražský lékař Bouček, později jej užívala Společnost pro zpeněžení lihu. Během druhé světové války byl model přestavěn na dřevoplyn, následně se nejspíš z důvodu závady motoru dočkal nového srdce.

Foto: Škoda Auto

Škoda 860 (1930) dostala přezdívku Škopel.

A ne ledajakého. Majitel získal kořistní motor z náklaďáku Opel Blitz a zastavěl ho právě do Škodovky 860. Od té doby autu prý říkal Škopel.

L&K Škoda 110 Coupé

Tento vůz opustil v roce 1928 továrnu v Mladé Boleslavi se sportovní otevřenou karoserií pro zákazníka v Českém Krumlově, avšak v polovině 30. let byl jihlavskou karosárnou přestavěn na kupé.

Foto: Škoda Auto

L&K Škoda 110 Coupé (1928) zaujme dvoubarevným provedením.

S vozem totiž jezdila manželka onoho kupce, toho času byly karoserie typu kupé populární. Díky dvoubarevnému provedení je vůz navíc mimořádně atraktivní.

Škoda Popular Sport Coupé

Raritní automobil z roku 1934 pochází ze série pouhých pěti aerodynamických kupé s hliníkovou karoserií a ocelovými blatníky. Model byl určen pro sportovní a propagační účely, Škodovka jej pořídila teprve loni ve stavu „nálezu ve stodole“.

Foto: Škoda Auto

Škoda Popular Sport Coupé (1934) vznikla v počtu pěti kusů.

Škoda 4R

Užitkový vůz z roku 1928 pochází z první série, avšak narodil se jako limuzína s šesti okny. Prvním majitelem byl jistý F. V. Steinreich z Prahy, později došlo k přestavbě na náklaďák s plošinou.

Foto: Škoda Auto

Škoda 4R (1928) začala svůj život jako limuzína.

Toto bylo dříve naprosto normální, především u ojetých aut. Automobily například deset let vozily lidi, další roky poté náklad.

Do konce roku zdarma

Depozitář otevírá pro veřejnost už 1. prosince 2025, do konce letošního roku se dovnitř dostanete bez příplatku v rámci zakoupené vstupenky do muzea. Standardní lístek do muzea bez průvodce stojí 100 Kč, s českým průvodcem 180 Kč. Děti, studenti a senioři platí polovinu. Příplatek za depozitář bude od ledna 2026 činit 100 Kč.

Pozor, do nového depozitáře se musíte předem objednat. Dovnitř vás doprovodí průvodce a něco vám k místu i vozidlům řekne (časová náročnost 30 minut). Původní malý depozitář s prototypy a sportovními vozy zůstává nadále v provozu.

A je se na co těšit i nadále, zhruba v půlce února 2026 Škodovka nový depozitář rozšíří o další prostory, takže uvidíte další desítky vozidel včetně konceptů a studií.

Související témata:
Depozitář
Načítám