Hlavní obsah

Kontroverzní Tesla Cybertruck se chystá do Evropy. Dostane se i k nám

Foto: Tesla

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tak je to konečně tady! Dlouho očekávaná Tesla Cybertruck, která se vyrábí a zatím oficiálně prodává jen v Severní Americe, míří do Evropy včetně České republiky. Už zhruba za měsíc budou mít čeští zájemci možnost vůz naživo vidět a přivítat tento kontroverzní pick-up na naší půdě. Jásáte? Možná předčasně…

Článek

Severoamerická Tesla nečekaně oznámila, že se její kontroverzní pick-up Cybertruck v nadcházejících týdnech představí na vybraných akcích v Evropě v rámci programu Cyber Odyssey.

Akce, která odstartovala posledního dubna, bude nadále probíhat na 100 místech ve 20 zemích Evropy a skončí až 7. července 2024. A co víc, Cybertruck zamíří také do českého Tesla showroomu v Praze, kde se zdrží od 5. do 8. června 2024.

Půjde o statickou premiéru tohoto vozu, proto bude možné jej nejen vidět, sednout si do něj a osahat si jeho funkce, ale také bude možné se o modelu dozvědět více informací.

Třeba to, že jeho design byl inspirován filmy Blade Runner nebo James Bond: Špion, který mě miloval a že karoserie vozu je zhotovena z tvrdé oceli válcované za studena, jež se ovšem nesmí umývat na přímém slunci, jinak hrozí, že zkoroduje.

Foto: Tesla

Tesla Cybertruck se objeví i v Česku, a to už v červnu.

Dále tu máme zrychlení z nuly na sto za 2,7 sekundy u nejrychlejší varianty Cyberbeast, adaptivní vzduchové odpružení, natáčení zadní nápravy nebo ovládání kol bez jejich fyzického spojení s volantem. Na korbě pick-upu pak najdete elektrické zásuvky, s nimiž můžete živit váš další elektromobil nebo dům.

Pakliže už jásáte a chystáte si zálohovou platbu k objednávce, zadržte. Tesla Cybertruck vyráběná v severoamerickém Austinu je prozatím určena jen pro domácí trh a automobilka neoznámila konkrétní čas zahájení dodávek mimo Severní Ameriku. Na místě si nicméně budete moci koupit aspoň merchandising zaměřený na vůz Cybertruck, když tedy ne samotné auto.

Na druhou stranu tato reklamní kampaň možná dá Tesle cenná data o tom, jaký je o její Cybertruck reálný zájem a jestli se jí vyplatí automobil pro Evropu homologovat, což vzhledem ke konstrukci vozu nebude ani snadné a ani levné. Ano, třeba v Německu už se jeden Cybertruck na značkách objevil, nicméně ten byl schválen národně a se seznamem výjimek dlouhým jako Zlaté stránky.

Načítám