Článek
Genesis je dnes samostatná luxusní značka automobilky Hyundai, něco jako Lexus od Toyoty a dříve DS Automobiles od Citroënu. Výrobce představil tři různé modely, které se nebojí zaútočit na německou prémii, americký dělnický supersport, ale ani na vlastní řady.
Genesis G90 Wingback
Genesis G90 je prozatím pouze sedan, šéfové automobilky však naznačili, že koncept Wingback může odrážet budoucnost. Manažerské kombi namířené proti BMW M5 Touring tak možná přejde do sériové produkce jako nový strop značky Genesis, model s dodatečným označením Magma.
Pokud ano, je možné, že kombík dostane zážehový šestiválec naladěný na zhruba 380 koní nebo silnější derivát s výkonem přes 410 koní, stejně jako sedan, s nímž sdílí základnu.
Auto představil kreativní šéf Genesisu Luc Donckerwolke, který stojí i za první Octavií a první Fabií. Ten například uvedl, že koncept je zhmotnění železné pěsti v sametové rukavici a Magma vrcholem modelové řady Genesis.
Genesis Magma GT
Koncept vytvořený na oslavu desetiletého výročí značky má představovat první ryze sportovní vůz, který nosí stylovou přední část s dvojitými světlomety, má vertikálně otevíratelné dveře, aerodynamické tvary a motor umístěný za předními sedadly.
Nechybí svalnaté boky, lehká litá kola, sportovní brzdy, zadní sdružené lampy s nápisem Genesis a sportovní výfuk. Motor je neznámou, ale nejspíš půjde o osmiválec.
Luc Donckerwolke ke konceptu řekl, že jde o symbol závazku k opravdovým schopnostem motoristického sportu a že instinktivně spojí řidiče a auto. Pokud se vůz dostane do produkční varianty, mohl by jít proti Corvette od Chevroletu nebo jiným autům s motorem uprostřed, včetně těch závodních.
Genesis GV60 Magma
A konečně jeden produkční model, který už známe minimálně technicky. Jde totiž o vysoce výkonný elektromobil se špičkovým výkonem 650 koní, který sdílí platformu a klíčové komponenty s Ioniqem 5 N a 6 N.
Z nuly na 200 km/h zrychlí za 10,9 sekundy, na 100 km/h za 3,5 sekundy a nejrychleji jede až 264 km/h. Nechybí ani funkce launch control, driftovací režim, virtuální řazení nebo elektronický samosvor.
Vůz designově označovaný jako „atletická elegance“ je o 20 mm nižší než standardní GV60, má širší blatníky, 21palcová kola a leskle černé aerodynamické prvky. Jedna nevýhoda by tu přece jen byla, a to hmotnost 2 240 kg. Výhodou naopak je, že vůz má být v prodeji příští rok i v Evropě.
A možná i v Česku, protože se o příchodu luxusní korejské značky do našich končin prozatím stále jen spekuluje.














