Hlavní obsah

Dacia brutálně zlevnila svůj nejmenší model: I přes rozsáhlá vylepšení elektromobilu Spring pořád snadno poznáte, kde se šetřilo

Foto: Dacia

Dacia slíbila, že modernizovaný Spring výrazně zlevní, což se stalo. Jenže…

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Rumunská automobilka Dacia zveřejnila české ceny svého elektromobilu Spring, který navzdory modernizaci oproti původnímu provedení výrazně zlevnil. Sleva ovšem nebyla zadarmo, což nyní potvrdily odhalené specifikace a výbava. Na druhou stranu ve vzduchu visí možnost státní dotace, která pořizovací náklady na vůz zajímavě srazí.

Článek

První Dacia Spring nebyla nic jiného než lehce převlečený Renault Kwid vyráběný v Číně, nicméně pro Evropu výhradně v elektrickém provedení. Než model Spring prošel modernizací, prodával se u nás pouze v nejvyšší výbavě Extreme za necelých 600 tisíc korun.

V rámci faceliftu Springu automobilka slíbila mimo napravení ergonomických nedostatků, také podstatně lepší cenu i návrat základního pohonu o výkonu 45 koní a 125 Nm. To se nyní potvrdilo, díky tomu omlazený Spring startuje na velmi lákavé částce 419 900 Kč.

Foto: Dacia

Spring startuje od 419 900 Kč, ovšem jeho výkon 45 koní stačí jen do města.

V základu tedy elektromobil s výkonem 45 koní a dojezdem 225 km nabídne 14palcové ocelové disky, manuální zrcátka, elektrická přední okna, omezovač rychlosti, LED světla, světelný senzor, zadní parkovací senzory, rádio s ovládáním v palubním počítači, balík povinných asistentů včetně otravného upozornění na překročení rychlosti, sklopná zadní sedadla, centrál s dálkou a pouze pomalé AC nabíjení bez možnosti připlatit si za rychlejší stejnosměrné DC. To znamená, že potřebujete wallbox s výkonem 7,4 kW, abyste baterii s kapacitou 26,8 kWh nabili za méně než 5 hodin. Z klasické zásuvky to pak potrvá bezmála 14 hodin.

Foto: Dacia

Základnímu provedení chybí centrální dotyková obrazovka, nicméně rádio má. Jen se ovládá v rámci palubního počítače.

Druhý výbavový stupeň nazvaný Expression za 469 900 Kč nabídne oproti výchozímu Essential především výkonnější elektromotor produkující 65 koní a 113 Nm (dojezd 228 km), přijede na 15palcových ocelových kolech, a disponuje navíc dešťovým senzorem, manuální klimou (k základu nejde připlatit), dvoubarevným čalouněním a volitelnou parkovací kamerou i multimediálním systémem se dvěma USB porty (to vše za 20 tisíc korun).

Výhodou je, že si zde můžete připlatit dalších 15 000 Kč za stejnosměrné (DC) rychlonabíjení o výkonu 30 kW, takže akumulátor nabijete z nuly do 80 % za necelou hodinu.

Výbava Dacia SpringCeník 4/2024
Essential (45 k)419 900 Kč
Expression (65 k)469 900 Kč
Extreme (65 k)494 900 Kč
Cargo (65 k)504 900 Kč

Nejvyšší provedení Extreme začínající na částce 494 900 Kč má v rámci standardu multimediální systém, elektrická přední i zadní okna, přední gumové koberce, zadní kameru, čalounění v kombinaci látka/koženka, volitelné přední parkovací senzory za 4 000 Kč, elektricky nastavitelná zrcátka nebo třeba adaptér V2L pro obousměrné napájení. Také pro nejvyšší výbavový stupeň si můžete za 15 000 Kč dokoupit DC nabíjení.

V nabídce se objevuje ještě dvoumístné užitkové provedení Cargo za 504 900 Kč s výkonem elektromotoru 65 koní a 113 Nm (dojezd 229 km), které má v základu 14palcové plechové disky, omezovač rychlosti na 115 km/h (volitelně na 90 km/h), povinný balík asistentů, přední i zadní senzory, parkovací kameru, světelný senzor, manuální zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimu, multimediální systém, stejnosměrné nabíjení DC a volitelný adaptér V2L za 6 300 Kč.

Foto: Dacia

Dacia Spring přijíždí také jako vybavené dvoumístné Cargo.

Ačkoli jsou ceny malého městského modelu na první pohled poměrně vysoké a výbava ne tolik atraktivní, podnikatelé mohou využít možnosti státní dotace, takže jak osobní, tak užitkovou variantu lze srazit až na cenu 300 000 Kč plus úroky z povinného úvěru. A to už nezní tak špatně.

Omlazený Spring už je možné objednávat s tím, že první vozy dorazí tuzemským zákazníkům v září letošního roku. Smluvní záruka je pak 3 roky nebo 100 000 km a záruka na trakční akumulátor 8 let nebo 120 000 km, u obojího dle toho, co nastane dříve.

Co říkáte na ceny modernizované Dacie Spring?
To je hodně lákavé!
11,4 %
Za ty prachy ujde, ale nic pro mě.
14,2 %
Pořád nesmysl.
74,4 %
Celkem hlasovalo 1282 čtenářů.
Načítám