Článek
Opulentní luxus už není jen otázkou hodně peněz, tedy alespoň ne v Číně. Příkladem budiž nejnovější model pojmenovaný S800 značky Maextro, tedy od společného podniku firem JAC a Huawei.
Vlajková loď kombinuje prvky známé z vozidel Mercedes-Maybach a pochopitelně i Rolls-Royce, což je současný etalon luxusu. Ale pochopitelně za daleko přijatelnější cenu, než má německá a britská konkurence.

Maextro S800 kombinuje prvky známé z rolls-royce a maybachu.
Přece jen když vám povíme, že se doma S800 prodává v rozmezí 2,13 až 3,07 milionu korun, tak se asi nebudete divit, že za prvních 24 hodin od zahájení prodeje nasbíral podnik na 1 600 objednávek, do týdne toto číslo vzrostlo na celkových 3 600 objednávek.
Pro srovnání uvedeme, že v Číně stojí maybach od 4,42 milionu korun a Rolls-Royce Ghost asi 12,6 milionu korun.
Jasně, model od Huawei počtem prodaných kusů trochu ztratí exkluzivitu, otázkou ale zůstává, jestli si toho někdo v přelidněné Číně vůbec všimne, protože potkat dva kusy blízko sebe bude nejspíš velká náhoda.

Uvnitř čeká na posádku prvotřídní luxus, tedy alespoň podle fotek.
Maextro (zřejmě hříčka s Maestro) je každopádně skoro 5,5 metru dlouhý, 2,0 metru široký a 1,53 metru vysoký luxusní vůz. Přidejte si ještě 3,37 metru dlouhý rozvor a skutečně honosný vnější design.
V kabině se na vás směje sdružený displej budíků, infosystému (15,6 palce) a k tomu v Číně důležitý displej spolujezdce (16 palců). Nechybí ani širokoúhlý head-up displej, dvě bezdrátové nabíječky mobilů nebo prémiové audio s armádou 43 reproduktorů. Navrch volíte mezi čtyřmístnou variantou s královským sezením vzadu a konvenčním pětimístným uspořádáním.

Vzadu můžete mít dvě královská místa nebo klasickou lavici.
S800 přijíždí na trh se dvěma pohony. První je ryze elektrický s trakčním akumulátorem o kapacitě 95 kWh živícím dva elektromotory s celkovým výkonem 523 koní. Varianta s prodlužovačem dojezdu přidává 1,5litrový čtyřválec jako generátor energie pro baterku 65 kWh a dva elektrické motory o systémovém výkonu rovněž 523 koní.
Ti, kteří potřebují výkon, uvítají provedení s prodlužovačem dojezdu a třemi elektromotory. Proč? Tehdy totiž výkon vzroste na celkem 852 koňských sil. A to zatím neumí ani sériový rolls nebo maybach.
O příchodu modelu do Evropy není ani zmínka, čemuž se vlastně moc nedivíme. Nemyslíme si totiž, že by na starém kontinentu čínský luxus za miliony udělal díru do světa. Ostatně už to u nás zkouší třeba Dongfeng Voyah, ale jeho prodeje jsou v řádech jednotek kusů.