Hlavní obsah

Číňanům patří už i Nürburgring: Jméno nového rekordmana s šíleným výkonem ale neumíme vyslovit

Foto: BYD

Skoro 21 ostrých kilometrů, prvenství mezi čistě elektrickými vozy a výkon přes 3 000 koní. To jsou milníky supersportu YangWang U9 Xtreme od čínské automobilky BYD. Ten totiž řádil na Nürburgringu a zase padaly rekordy.

Článek

Není tomu tak dávno, co se YangWang U9 Xtreme stal na základě dosažení rychlosti 496,22 km/h nejrychlejším produkčním autem světa. Nyní si model připsal další rekord, tentokrát na slavném Nürburgringu.

Nejde o nejrychlejší produkční vůz ringu, toto prvenství si stále drží Mercedes-AMG One, s nímž pilot Maro Engel zajel brutální čas 6:29.09.

Podívejte se na jízdu supersportu YangWang U9 Xtreme.Video: BYD

Model U9 Xtreme na trati dlouhé 20,832 kilometru zajel kolo v čase 6 minut a 59,157 sekundy, což jej vyneslo na prozatímní 11. příčku mezi produkčními vozy, zároveň se však vůz stal prvním plně elektrickým supersportem, který pokořil hranici sedmi minut.

Pro srovnání, Xiaomi SU7 Ultra si s časem 7:04.96 drží 15. místo a Rimac Nevera s časem 7:05.30 kotví na 16. pozici.

Za volantem při rekordním pokusu seděl Němec Moritz Kranz, který má na ringu odjeto téměř 10 000 kol v rámci své kariéry v GT závodech. Pilot jízdu okomentoval takto. „Nürburgring Nordschleife je nejnáročnější okruh na světě a náš čas je důkazem inženýrského umu BYD a YANGWANG. Bez jejich precizního sladění extrémně výkonné elektrické platformy s náročným nastavením podvozku by takový výsledek nebyl možný.“

Velká slova chvály, nicméně oprávněná. YangWang U9 Xtreme s hmotností 2 480 kg má čtyři elektromotory o celkovém výkonu 3 018 koní, každý motor dosahuje až 30 000 otáček za minutu.

A dokonce si supersport budete moci koupit za předpokládanou cenu v přepočtu (nejspíš silně) přesahující 5,3 milionu korun (tolik stojí standardní U9), ovšem jeho produkce bude omezená na pouhých 30 kusů.

Načítám