Článek
Známé Audi A6 v karoserii sedan i kombi se nově představuje s plug-in hybridním pohonem, který kombinuje práci přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce, elektromotoru, dvouspojkové převodovky a sériového pohonu všech kol.
Základní agregát nabízí systémový výkon 220 kW (299 k) a točivý moment 450 Nm. Spotřeba s nabitým akumulátorem specifikace činí 2,8–2,1 l / 100 km, zatímco s vybitou baterkou 7,6–6,5 l / 100 km. Zrychlení z nuly na sto základ zvládne za 6 sekund, maximálka je tradičních 250 km/h (140 km/h na elektřinu).

Audi A6 plug-in hybrid koupíte jak v sedanu, tak v kombíku.
Pokud vás výchozí plug-in hybrid zlákal, pozor na příplatkovou výbavu zvyšující hmotnost. Emise vozu totiž vychází na 65–48 g/km, pro získání EL značky se musíte dostat na nejvýše 50 g CO2 na km.
Výkonnější provedení vybavené sportovním podvozkem se pyšní systémovým výkonem 270 kW (367 k) a točivým momentem 500 Nm. Silnější plug-in hybrid jezdí s nabitým akumulátorem za 2,9–2,2 l / 100 km a s vybitým za 7,7–6,7 l / 100 km. Zrychlení z nuly na sto zvládne za 5,3 sekundy, opět s maximálkou 250 km/h (140 km/h na elektřinu).
Zde opět podotýkáme, že pokud se vážený emisní průměr 65–51 g/km objeví v techničáku auta, tak nebude mít nárok na výhodnější EL značky, protože ty jsou určeny pro plug-in hybridy s emisemi do 50 g CO2 na km.

Pozor na výběr specifikace, některé se emisně nemusí vejít do 50 g CO2 na km.
Kapacita trakční baterky byla proti minulé generaci zvýšena o 45 %, nabízí tak hrubou kapacitu 25,9 kWh a využitelnou 20,7 kWh. Tedy 5,2 kWh má auto ušetřených pro svoje potřeby, zejména pro dosažení maximálního výkonu.
Dojezd čistě na elektřinu je nově až 106 km, díky palubní nabíječce o výkonu 11 kW zvládnete auto nakrmit elektřinou z nuly do plna za 2,5 hodiny. Rychlonabíjení stejnosměrným proudem nicméně chybí.

Navzdory očekávání zde chybí rychlonabíjení. Přitom Passat a Superb jej mají.
Při jízdě můžete využít třístupňové rekuperace, která se řídí pádly pod volantem. Audi A6 plug-in hybrid je rovněž nastaveno tak, aby jezdilo co nejvíce na elektřinu. Zajímavostí dále je, že k nabíjení spalovacím motorem dochází pouze při rychlosti jízdy vyšší než 65 km/h, při pomalejší jízdě je stav nabití motorem pouze udržován.
Pochopitelně si můžete díky režimu EV zvolit elektroprovoz natvrdo, nebo naopak jezdit na hybridní mód a nechat auto hospodařit s volty automaticky.
Co si jistě oblíbíte, to je standardně dodávané natáčení zadních kol, což zlepšuje manévrování v nízkých rychlostech (typicky parkoviště) a pomáhá při zatáčení. Zadní náprava A6 se umí natočit do úhlu pěti stupňů, což je slušné, ale nemá například na konkurenční Mercedes-EQE, jenž zvládne dvojnásobek.
Jde každopádně o prvek, který měly v minulosti jen špičkové sportovní vozy, například Mitsubishi 3000 GT. Později jste tuto funkci mohli najít třeba u Hondy Prelude a dnes ji mají i lepší renaulty.
Základní A6 plug-in hybrid v sedanu stojí 1 707 900 Kč, zatímco kombík je od 1 774 900 Kč. Výkonnější provedení vyjde na 1 934 900 Kč v sedanu a na 2 001 900 Kč v kombíku. Tovární záruka je pak 4 roky nebo 120 000 kilometrů, objednávky běží od 8. května 2025 a první kusy dorazí do Česka v létě.