Hlavní obsah

A je to tady! Čínský nováček na českém trhu nabízí velké auto se spalovacím motorem za bezkonkurenční cenu

Foto: BYD

Zatím jsme o velkých úspěších čínského giganta BYD slýchali vesměs jen v Číně a ani jeho vstup na český trh se nenesl v duchu převratných novinek. Jenže teď tu je model Seal 5 DM-i s benzinovým motorem a dlouhým dojezdem za hodně zajímavé peníze.

Článek

Gigant BYD v Česku rychle pochopil, že o elektromobily u nás není kdovíjaký zájem, byť jejich prodeje postupně rostou. Jenom zkrátka čínu za více než milion korun si prostě nebudou kupovat davy, zvlášť když jde o nováčka na trhu.

Jako alternativu automobilka nabídla plug-in hybridní SUV, nicméně to stále stojí přes 960 tisíc, takže opět nic, kvůli čemu byste spěchali do showroomu. Reakce na sebe nenechala dlouho čekat a máme tu BYD Seal DM-i, což je sice plug-in hybrid, ale stojí podstatně zajímavější peníze.

Foto: BYD

BYD Seal DM-i je sedan, o něco delší než Tesla Model 3.

Jistou nevýhodu na našem trhu vidíme v tom, že jde o 4,78 metru dlouhý sedan (lehce delší než Tesla Model 3) a ty u nás nejsou tak populární jako právě SUV. Seal DM-i dále poznáte podle typického jednoduchého designu, jemuž zepředu dominují hlavní diodové lampy a zezadu koncové sdružené svítilny ve tvaru kapky vody.

Interiér má na svědomí Němec Wolfgang Egger, který dříve působil u Alfy Romeo, Audi nebo Lamborghini. Vůz zaujme tvarem volantu, do kulata laděným souborem centrálních ovladačů nebo klikami dveří.

Foto: BYD

Design interiéru vedl Němec Wolfgang Egger.

Nechybí ani hranaté digitální budíky a centrální displej infosystému (ten je navíc otočný), jaké dnes najdete v každé druhé elektronovince z Číny. Za zmínku stojí klimatizace s účinným filtrem, střešní okno s protisluneční clonou, bezdrátová nabíječka mobilů, připojení Apple CarPlay a Android Auto, navigace nebo kufr o objemu 509 litrů.

K odemčení auta navíc nepotřebujete klíček, ale stačí aplikace v mobilu či hodinkách. A i přesto, že jde o plug-in hybrid, tak má sedan technologii V2L (pro PHEV to není zase tak běžné), díky čemuž můžete z trakční baterky živit ostatní spotřebiče výkonem 3,3 kW.

Foto: BYD

Seal DM-i sází na dlouhý dojezd a zajímavou cenu.

Srdcem pohonu je zážehový čtyřválec 1,5 litru o nevysokém výkonu 72 kW (98 koní), který umí pohánět přední kola, ale spíše slouží jako generátor energie pro trakční akumulátor LiFePO4 o kapacitě 18,3 kWh.

BYD Seal DM-i tedy funguje především jako elektromobil s benzinovým výrobníkem elektřiny nabízející kombinovaný výkon 212 koní, zrychlení z místa na stovku za 7,5 sekundy a maximálku 180 km/h.

Pokud trakční baterku budete externě nabíjet, tak to jde výhradně pomalým (AC) střídavým proudem 6,6 kW a zabere to více než tři hodiny. S plnou 48litrovou nádrží a nabitým akumulátorem pak kombinovaný dojezd přesahuje 1 000 km, čistě na baterku vozidlo zvládne až 100 km.

BYD Seal DM-i se u nás nabízí ve dvou výbavových stupních, a to Comfort a Design. Základní cena 739 000 Kč je tedy posazena zajímavě nízko a poměrně obtížně bude hledat v segmentu plug-in hybridů konkurenci. Ostatně ani vyšší výbava za 790 000 Kč nepůsobí na papíře kdovíjak přestřeleně. Na plug-in hybrid.

Kromě toho dostanete garanci 6 let nebo 150 000 km na celé auto, 8 let nebo 150 000 km na elektromotor a na baterku 8 let nebo 200 000 km s tím, že si zachová alespoň 70 % původní kapacity. A kam pro BYD? Zatím do dvou prodejen, jedna je ve Středočeském kraji a druhá ve Zlínském.

Související témata:
Načítám