Hlavní obsah

Víte, že existuje šestimístná Octavia? Raritní kombík bez střechy a zadních dveří míří do aukce

Foto: Autodrom Most

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Moderní Škoda Octavia Combi už od první generace láká především na praktičnost podtrženou kombinací velkorysého prostoru pro cestující i náklad nebo zavazadla. Brzy si ale budete moci koupit kousek, který těmito vlastnostmi zrovna neoplývá.

Článek

Na české aukci historických vozidel Retro Garáž, která proběhne 27. dubna na Výstavišti v Lysé nad Labem, se totiž bude dražit Octavia Combi první generace, jež v podstatě nemá kufr. A navíc postrádá i střechu a zadní dveře… Zato ale nabízí šest míst k sezení, což je také velice neobvyklé.

Zvláštní auto do dražby posílá Autodrom Most. Jde o takzvaný Camera Car, tedy vůz určený pro focení a natáčení dynamických záběrů na okruhu. Tento unikát vznikl ze Škody Octavia Combi ve výbavě Laurin & Klement, která původně sloužila na Autodromu Most jako instruktorské zaváděcí vozidlo na dráze i polygonu.

„Před 9 lety jsem původní auto objevil ve skladě na autodromu a rozhodl jsem, že ho převezeme do Mladé Boleslavi do Benet Automotive, což byla prototypová dílna pro Škoda Design. Zadal jsem kolegům, aby z auta vyrobili pěkný showcar, který bychom mohli využívat na autodromu,“ vzpomíná Josef Zajíček, majitel mosteckého autodromu. Vedle showcarů a dalších speciálních modelů se mimochodem tehdy ve stejných dílnách stavěly také závodní vozy pro Octavia Cup.

Foto: Autodrom Most

Místo kufru je tu pár protisměrných sedaček pro kameramany a fotografy.

V Benetu bylo tedy auto přestavěno na Camera Car. Modifikace si vyžádala značné úpravy karoserie v zadní části, odstranění zadních dveří, víka zavazadlového prostoru a velké části střechy nebo instalaci nových sedadel. Pár sedaček úplně vzadu, který se nachází právě v místě, kde byl původně kufr, je orientován proti směru jízdy.

Kromě těchto změn má Octavia navíc snížený podvozek, speciální lakování a několik dalších převážně estetických úprav, jako například zatmavené světlomety. Vůz existuje v jediném exempláři, je v plně funkčním stavu a má najeto okolo 21 tisíc kilometrů. O pohon se stará 1,9litrový turbodiesel o výkonu 81 kW.

Upravené auto samozřejmě nesplňuje podmínky provozu na veřejných komunikacích a nemá tedy ani registrační značky. Stejně jako loni, tak i letos začíná vyvolávací cena na 1 Kč. Výtěžek z prodeje mosteckého Camera Caru bude opět prostřednictvím Nadačního fondu Autodromu Most věnován na podporu mosteckých neziskových spolků a sdružení.

Loni mostecký autodrom dražil safety car Škoda Octavia RS první generace zvaný „Bába“, jehož novým majitelem se stal Pavel Kalina z Cabrio Gallery. Částka 92 000 Kč putovala na konto nadace Autodromu Most, která peníze použila na podporu mladých sportovců a dětí v mosteckém regionu. Část peněz šla také na stavbu dětského herního prvku do zahrady domova pro seniory Harmonie.

Načítám