Článek
Přísnější emisní předpisy, náklady na elektrifikaci, inflace, cla, ekonomická krize… to je jen hrstka důvodů, proč šla cena nových aut v posledních letech dramaticky nahoru. Není to jen váš pocit, máme konkrétní čísla.
Podle renomované společnosti JATO Dynamics vzrostly ceny aut mezi lety 2019 až 2024 na německém trhu v průměru o 40 %, což přispělo k dvaadvacetiprocentnímu poklesu prodejů.
Na tom asi není nic až tak překvapivého… kdyby tu nebyla jedna značka, která se tomuto vzorci vymyká. Ta totiž v posledních pěti letech zvýšila ceny v průměru o 48 procent, přesto její prodeje narostly o 19 %. Chvilka napětí… je to Dacia!

Za cenu od 419 900 Kč má Dacia v nabídce i jeden z nejdostupnějších elektromobilů.
Rumunské automobilce, která si na jednoduchých a dostupných vozech postavila živnost, se daří. I když v posledních letech podražila v průměru více než konkurence, pořád má ve všech kategoriích jedny z nejdostupnějších aut.
I proto se těší velké oblibě zejména u soukromníků. V Evropě značka za rok 2024 prodala skoro 680 tisíc vozů, tahounem prodejů je model Sandero. S 260 tisíci prodanými kusy jde o nejžádanější vůz v Evropě vůbec! Populární je rovněž Duster (175 tisíc), Jogger (necelých 100 tisíc), zcela novou klientelu si Dacia zase slibuje od vlajkového Bigsteru.

Bigsterem chce Dacia oslovit úplně nové zákazníky.
Situace na českém trhu za prvních pět měsíců tohoto roku je nepatrně odlišná. U nás se totiž největší oblibě těší SUV Duster (1 743 ks) následované Joggerem (1 072 ks) a Sanderem ( 1033 ks). Bigster dle statistik SDA zatím hlásí 223 kousků, je ale potřeba zohlednit, že se na trhu teprve rozkoukává.