Hlavní obsah

V Česku milovaná značka se vymyká všem statistikám. Dramaticky podražila, přesto prodává mnohem více aut

Foto: Dacia

Ceny nových aut mezi roky 2019 až 2024 z mnoha důvodů rostly. Vyšší ceny a nižší prodeje potvrzují i čísla z německého trhu. Jedna automobilka však prodává víc navzdory tomu, že zdražila. A výrazně.

Článek

Přísnější emisní předpisy, náklady na elektrifikaci, inflace, cla, ekonomická krize… to je jen hrstka důvodů, proč šla cena nových aut v posledních letech dramaticky nahoru. Není to jen váš pocit, máme konkrétní čísla.

Podle renomované společnosti JATO Dynamics vzrostly ceny aut mezi lety 2019 až 2024 na německém trhu v průměru o 40 %, což přispělo k dvaadvacetiprocentnímu poklesu prodejů.

Na tom asi není nic až tak překvapivého… kdyby tu nebyla jedna značka, která se tomuto vzorci vymyká. Ta totiž v posledních pěti letech zvýšila ceny v průměru o 48 procent, přesto její prodeje narostly o 19 %. Chvilka napětí… je to Dacia!

Foto: Lukáš Kukla

Za cenu od 419 900 Kč má Dacia v nabídce i jeden z nejdostupnějších elektromobilů.

Rumunské automobilce, která si na jednoduchých a dostupných vozech postavila živnost, se daří. I když v posledních letech podražila v průměru více než konkurence, pořád má ve všech kategoriích jedny z nejdostupnějších aut.

I proto se těší velké oblibě zejména u soukromníků. V Evropě značka za rok 2024 prodala skoro 680 tisíc vozů, tahounem prodejů je model Sandero. S 260 tisíci prodanými kusy jde o nejžádanější vůz v Evropě vůbec! Populární je rovněž Duster (175 tisíc), Jogger (necelých 100 tisíc), zcela novou klientelu si Dacia zase slibuje od vlajkového Bigsteru.

Foto: Dacia

Bigsterem chce Dacia oslovit úplně nové zákazníky.

Situace na českém trhu za prvních pět měsíců tohoto roku je nepatrně odlišná. U nás se totiž největší oblibě těší SUV Duster (1 743 ks) následované Joggerem (1 072 ks) a Sanderem ( 1033 ks). Bigster dle statistik SDA zatím hlásí 223 kousků, je ale potřeba zohlednit, že se na trhu teprve rozkoukává.

Související témata:
Načítám