Hlavní obsah

Vlajková Dacia Bigster přijíždí s oblíbeným motorem. V Česku ho volí dokonce polovina zájemců. A ne, diesel to není

Foto: Dacia

Dacia spustila objednávky na Bigster s motorem kombinujícím benzin a LPG. U nás jde o populární volbu, příplatek proti tradičnímu benziňáku je symbolický.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Značka Dacia je jedinou automobilkou na trhu, která motor kombinující benzin a LPG nabízí v kompletní modelové řadě. Od roku 2010 už s tímto typem pohonu prodala přes milion aut a aktuálně je v dané oblasti evropským lídrem s podílem přes 67 procent.

Značné oblibě se LPG těší i u českých motoristů, kde za první čtyři měsíce tvoří skoro polovinu prodejů. Také by vám s takovým podílem jako první naskočil diesel? Možná by to tak i bylo, jenže ten už Dacia pěkných pár let ve svých nových modelech vůbec nenabízí.

Videotest Dacie Bigster.Video: Garáž.cz

Vzhledem k úspěchu LPG bylo jen otázkou času, než si žádaná motorizace najde cestu i pod kapotu nového SUV Bigster. Tady kombinuje 1,2litrový tříválec s LPG, a dokonce i mild-hybridní technologií se 48V sítí, což nebývá zvykem. Systémový výkon má hodnotu 140 koní a na stovce jste za rovných deset sekund.

Foto: Dacia

Kompletní ceník Dacie Bigster.

Kufr je menší než u standardního benzinu (667 vs. 609 l), ale pořád objemnější než v případě čtyřkolky (550 l) a full-hybridu (546 l). Velkou výhodou tohoto pohonu jsou dvě padesátilitrové nádrže – jedna na benzin, druhá na LPG. Dojezd? Prý až 1500 km.

Bigster LPG pořídíte ve všech čtyřech výbavových stupních, startuje na částce 552 000 Kč. Příplatek proti standardnímu 140koňovému benzinu je tři až pět tisíc, což vzhledem k tovární zástavbě a prodlouženému dojezdu považujeme za symbolickou částku. První kusy s novým pohonem očekáváme na českých cestách během prázdnin.

Načítám