Hlavní obsah

U nás nevýrazná automobilka jede ve světě bomby: Kultovní sporťák se šestiválcem ještě posílila a vyladila na závodní trať

Foto: Nissan

Rozdíly mezi Nismem (vlevo) a standardním Z jsou patrné na první pohled. Všimněte si hlavně přepracované masky chladiče.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Sportovní model Nissan Z se dva roky od uvedení na trh dočkal nabroušenější verze. Ta sice neumí manuální převodovku, ale má více síly a spoustu funkčních drobností.

Článek

Ač značka Nissan před časem na českém trhu avizovala jisté obrození, prodejní čísla zůstávají spíše za očekáváními. I nejžádanější crossover Qashqai hlásí dle statistik Svazu dovozců automobilů za první polovinu tohoto roku jen 129 registrací, ostatní modely dají dohromady sotva pár desítek. A třeba elektrické SUV Ariya, které se představilo už před třemi (!) lety a u nás mohlo směle konkurovat Enyaqu? Tři registrace vůbec…

To v Americe mají příjemnější starosti. Před dvěma lety představené sportovní kupé Nissan Z, které boduje dnes už nevšední kombinací 400koňového šestiválce twin-turbo, manuální převodovky a pohonu zadních kol, se dočkalo ještě naštvanější varianty. Tady sice třílitr V6 spolupracuje „jen“ s devítistupňovým automatem, zase si ale polepšil o dalších 20 koní a 46 newtonmetrů. Maximální krouťák 520 Nm je navíc k dispozici v širokém pásmu od 2000 do 5200 otáček. „Zetko“ s přídomkem Nismo se však odlišuje i dalšími specialitkami.

Vyjma automatu odladěného speciálně pro tento model se bavíme třeba o odlehčených devatenáctipalcových kolech. Ta u nejostřejšího Z obouvají sportovní pneumatiky Dunlop používané i na sporťáku GT-R, tady však s nepatrně jiným rozměrem.

Foto: Nissan

Nissan Z Nismo v kabině nešetří Alcantarou. Páku manuální převodovky byste tu hledali marně, obrovský digitální přístrojový štít v kapličce nejde přehlédnout.

Změny se nicméně týkají i samotné karoserie, to aby se zlepšilo chlazení a přítlak. Všimnout si můžeme přepracované přední masky s designem „Grand-Nose“. Ta nemá tak striktně obdélníkový tvar, je protažena více do rohů karoserie a nutno říct, že auto teď vypadá násobně lépe. Opomenout nesmíme ani lízátko na předním nárazníku, poupravené prahy či zadní difuzor. Kdepak, tohle Nismo zdaleka není jen o pár konících navíc…

Kromě toho Japonci vyzdvihují robustnější brzdovou soustavu, přeladěné tlumiče a tužší pružiny. Tvůrci říkají, že „zetko“ je teď o 2,5 procenta tužší a má ostřejší řízení. Aby byly všechny změny maximálně využitelné, přidal Nissan ještě nový jízdní režim Sport+, který je určen primárně na závodní okruhy. S jejich častou návštěvou počítají i specifická sportovní sedadla Recaro s výrazným bočním vedením.

Že to všechno zní na dnešní dobu až moc úžasně? Máte pravdu. Nissan Z a jeho odnože se v Evropě oficiálně neprodávají a platí to i pro vrcholné Nismo. Kdo by si dělal na takové auto zálusk, musí se spolehnout na individuální dovozce. Zájemci v zámoří se prvních kousků dočkají na podzim tohoto roku.

Reklama

Související témata:
Načítám