Hlavní obsah

Toyotě se loni mimořádně dařilo, české zastoupení meziročně rostlo o 44 procent

Foto: Toyota

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

České zastoupení značky Toyota letos plánuje prodej 22 000 osobních a lehkých užitkových vozů, což je o 11 procent více než loni. Prodej Lexusu by se měl zvýšit o třetinu na 2 100 vozů. Český trh přitom bude stagnovat zhruba na loňské úrovni 245 000 vozů. Na tiskové konferenci to uvedl generální ředitel Toyoty a Lexusu v ČR Martin Peleška.

Článek

Toyota se chce letos zaměřit na prodej firmám, bude pokračovat v budování paralelní prodejní sítě pro užitkové vozy Toyota Professional a chystá rozvoj svého financování Kinto, ke kterému přispěje pokles úrokových sazeb. Toyota hodlá také v Česku navyšovat servisní kapacitu a prodej ojetých vozů.

„Chceme se letos dostat na třetí příčku na trhu z loňského těsného čtvrtého místa a zároveň počítáme se zvýšením tržního podílu z 8,1 na devět procent,“ uvedl Peleška. Trh se ale bude letos potýkat s nadbytkem výroby a poklesem poptávky, což bude znamenat vyšší konkurenční boj. Zároveň očekává zvýšený tlak výrobců na prodej elektrických vozů a také pokračující pokles prodejů minoritních značek.

Mezi letošní novinky bude patřit nová Camry, nový Land Cruiser, sportovní GR Yaris, přepracovaný Proace City a Proace nebo Hilux GR Sport II.

Toyota loni dodala zákazníkům 19 763 nových osobních a lehkých užitkových vozů, což je meziroční nárůst o 44 procent. Celý trh přitom narostl o necelých 17 procent. Toyota se tak dostala na třetí příčku na firemním trhu i trhu soukromích zákazníků. Celkově jí patřilo čtvrté místo.

V současnosti má Toyota 32 prodejen a Lexus šest showroomů. Ty provozuje 14 partnerů. Letos by měl počet dealerství vzrůst, například by měly vzniknout čtyři showroomy Professional pro užitkové vozy.

Reklama

Související témata:
Načítám