Hlavní obsah

Svítí na místech, kde byste to nečekali, ale zůstaly mu velké motory: VW Touareg má po modernizaci

Foto: Volkswagen

Vlajkový model mezi SUV z Wolfsburgu se po pěti letech na trhu dočkal modernizace, k mání je s pěti výhradně šestiválcovými motorizacemi, s elektrifikací i bez.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Model Touareg už je s námi přes 20 let a jeho současná třetí generace se právě dočkala modernizace. Automobilka si tak hodlá pojistit konkurenceschopnost vlajkového SUV, k čemuž mají přispět mimo jiné designová vylepšení, modernizovaný interiér a šestiválcové motorizace.

Článek

Současný Touareg je na trhu od roku 2018 a od té doby už se stihlo prodat přes 200 tisíc exemplářů (celkově za všechny generace je to přes 1,1 milionu). Nyní ale přišel čas ho trochu oprášit a nablýskat, aby v nabídce automobilky z Wolfsburgu mohl dělat parádu ještě dalších pár let.

Pochopitelně došlo na nějaké ty designové úpravy – nový Touareg nyní bezpečně poznáme podle LED světelné linky táhnoucí se po celé šíři vozu vpředu i vzadu, na zádi dokonce s podsvíceným logem automobilky. Ty doplňují světla s přepracovanou grafikou. Přední přitom využívají vysoce výkonnou micro-LED Matrix techniku poprvé představenou v taktéž modernizovaném Porsche Cayenne.

V nabídce přibylo hned několik nových designů litých kol, která se dodávají v rozměru 19 až 21 palců, pro stupeň výbavy R-Line, potažmo vrcholný Touareg R lze objednat dokonce 22palcová kola a exkluzivní matně šedý lak Sillicon Grey.

Foto: Volkswagen

Modernizace se dotkla také interiéru, kde má hlavní slovo digitální kokpit Innovision.

Německému perfekcionismu neunikl ani interiér. Hlavní slovo tu má kokpit Innovision skládající se z 12palcového přístrojového panelu prosvítajícího skrz tříramenný volant a 15palcového displeje infotainmentu uprostřed palubní desky. Došlo i na lepší grafiku map v navigaci s vyšším rozlišením, hlasové ovládání je šikovnější, pochopitelně se nezapomnělo ani na synchronizaci s mobilními platformami Android Auto a Apple CarPlay.

Dekory palubní desky mají nově pianově černé lesklé provedení (na sbírání otisků prstů ideální), oblíbené ambientní osvětlení zůstává. Přibyly výkonnější USB-C porty (až 45 W), průhledový displej zobrazující hlavní jízdní informace řidiči do jeho zorného pole nebo volitelný prémiový audiosystém Dynaudio s výkonem 730 W.

Pod kapotou najdeme výhradně šestiválcové motory. Nabídku otevírají 3,0 vidlicové šestiválce spalující benzin nebo naftu. První jmenovaný dává výkon 340 koní, turbodiesel je k mání ve dvou variantách s výkonem 231 či 286 koní.

V nabídce jsou také dvě plug-in hybridní varianty kombinující benzinový šestiválec s elektromotorem a baterií o kapacitě 17,9 kWh zajišťující čistě elektrický dojezd přes 40 km. Základní varianta eHybridu má přitom kombinovaný výkon 381 koní, nejvýkonnější varianta Touareg R produkuje až 462 koňských sil.

Každý Touareg bez ohledu na motorizaci má v základu pohon všech kol a řadí 8stupňovou automatickou převodovkou. Sluší se zmínit, že jak konvenční podvozek s ocelovými pružinami, tak i příplatkový s plynovými měchy prošly kalibrací pro vyšší úroveň komfortu.

Výroba modernizovaného Touaregu bude dál realizována u našich sousedů na Slovensku, objednat si ho u českých dealerů můžete již od 27. června, přičemž ceník bude začínat někde na úrovni 1,6 milionu korun. Tak snad máte dost naspořeno…

Reklama

Načítám