Hlavní obsah

První moderní alpine pro rodiny je tady! Má tři motory a 470 koní, na stovku vás katapultuje pod 4 sekundy

Foto: Alpine

Po znovuzrozeném kultovním sporťáku A110 a elektrickém hatchbacku A290 vstupuje značka Alpine do zcela nového segmentu. Novinku s působivými parametry na cestách určitě nepřehlédneme!

Článek

Francouzská společnost Alpine orientovaná na sportovní vozy už dříve avizovala, že po povedeném benzinovém sporťáku A110 přezbrojí výhradně na elektřinu. Prvním takovým vozem se stal hot hatch A290, přiostřený sourozenec Renaultu 5. A teď se nabídka rozrůstá směrem nahoru, o praktičtější a neméně divoké A390.

Alpine ve vás může evokovat tvary SUV-kupé, samotní tvůrci auto označují jako fastback. Na délce přes 4,6 metru nejenže přiváží atraktivní siluetu, ale i vlastní neotřelý design. Francouzi vedle působivých parametrů, ke kterým se hned dostaneme, vyzdvihují ještě praktičnost. Dovnitř se posadí pět cestujících a zavazadlový prostor slupne 532 litrů bagáže.

Elektrický pohon zajišťují celkem tři elektromotory tvořící pohon všech kol (jeden vpředu, dva vzadu). Zákazníci mají na výběr z verzí GT (400 koní, 650 Nm) a GTS (470 koní, 808 Nm), které zrychlí na stovku za 4,8 nebo 3,9 sekundy. Maximální rychlost je stanovena na 200, respektive 220 km/h.

Foto: Alpine

Pokud jste seděli v moderních renaultech, rozložení kabiny vám určitě bude povědomé. Má však vlastní sportovní šmrnc.

Pro potřeby sportovního zacházení bylo nutné kompletně přepracovat platformu. Alpine A390 například dokáže zajistit maximální výkon motorů i s baterií do zhruba 30 % kapacity. Dále se může pochlubit 190kW nabíjením, ale především solidní nabíjecí křivkou. Z 15 na 80 % doplníte vůz za pětadvacet minut.

Baterie má kapacitu 89 kWh a plně dobitá má vystačit na dojezd až 555 kilometrů (o něco méně s většími koly a jinou výbavou). Všechny hodnoty však ještě čekají na finální homologaci.

Foto: Alpine

Tvůrci si prý dali mimořádně záležet na jízdním požitku a sportovních vlastnostech. Těšit se máme na speciální odpružení s hydraulickými dorazy, strmé řízení s krátkým převodem nebo s citem dávkované brzdy, u alpine vůbec poprvé s 365mm kotouči s 6pístkovými třmeny.

Sportovní charakter auta podtrhuje interiér. Vpředu se posadíte do elektricky nastavitelných, vyhřívaných a masážních sedadel z kůže Nappa od Sabeltu, střecha je potažena mikrovláknem, na delších cestách si vychutnáte skvělý zvuk s prémiovým francouzským audiem Devialet s 13 reproduktory.

Vůz už z továrny obouvá sportovní michelinky, na přání dále nabízí karbonové pakety a plejádu dalších ozdobných prvků. Jak u značky Alpine bývá zvykem, možnostem individualizace se meze nekladou. A lze předpokládat, že atraktivní edice a limitky na sebe nenechají dlouho čekat.

Alpine 390 odstartuje produkci letos, první objednávky začne společnost přijímat ve čtvrtém čtvrtletí. V tom dalším se začne objevovat na českých cestách, do té doby zbývá odpovědět na dvě otázky - jak horká novinka jezdí a kolik bude stát.

Načítám