Hlavní obsah

Škodovka uvažuje, že opustí čínský trh a zaměří se na slibnou Indii

Foto: Škoda Auto
11. 12. 2022

Škoda Auto zvažuje odchod z čínského trhu, rozhodne se v příštím roce. Uvedla to agentura Reuters s odkazem na rozhovor serveru Automobilwoche se šéfem automobilky Klausem Zellmerem. Podle Zellmera na čínském trhu, který byl v roce 2021 čtvrtým největším pro automobilku, panuje velmi tvrdá konkurence. Firma by se mohla více zaměřit na indický trh. Skupina Volkswagen, jejíž je Škoda Auto součástí, výroky nekomentovala, píše agentura Reuters.

Článek

„Konkurence je tam velmi silná, s našimi čínskými partnery ve společném podniku zvážíme, jak pokračovat,“ uvedl Zellmer. Podle něj je také možné, že Škoda Auto na čínském trhu zůstane, ale zastaví výrobu ve svém čínském závodě. Mezi perspektivní asijské trhy patří pro automobilku Indie, uvedl Zellmer.

Foto: Škoda Auto

Klaus Zellmer

Vyhlídky na ruském trhu jsou podle Zellmera velmi nejisté. Škoda Auto a celá skupina Volkswagen zastavily prodeje a výrobu v této zemi po začátku války proti Ukrajině. Rusko bylo v roce 2021 druhým největším trhem pro Škoda Auto s 90 000 prodanými vozy. Finanční dopad rozhodnutí na letošní provozní zisk odhaduje Zellmer kolem 500 milionů eur (12,5 miliardy korun).

Foto: Škoda Auto

Škoda Auto – dodávky aut první pololetí 2022

Čína patří k hlavním trhům mladoboleslavské automobilky, prodeje tam ale od roku 2019 prudce klesají. Škoda Auto loni podle své výroční zprávy v Číně prodala na 71 000 vozů, což byl její čtvrtý největší trh po Německu, Rusku a Česku. Znamenalo to meziroční pokles o 60 procent. V letech 2018 a 2019 byla Čína největším trhem pro Škoda Auto. Prodalo se tam v roce 2018 zhruba 341 000 vozů a v roce 2019 zhruba 282.000 vozů. K poklesu přispěla i pandemie covidu-19.

V září se odbyt mladoboleboleslavské automobilky v Číně meziročně zlepšil o třetinu, vývoj za první tři čtvrtletí ale zůstává negativní. Od ledna do konce září automobilka prodala v asijské zemi o 31 procent méně vozů než ve stejném období roku 2021. Naopak prodeje v Indii se ve stejném období téměř zdvojnásobily. V této zemi Škoda Auto od ledna do konce září prodala 38.300 vozů, o 2 000 aut více než v Číně.

Reklama

Související témata: