Hlavní obsah

Škodovka testuje modernizovanou verzi klíčového modelu. Úspěch potřebuje jako sůl, na českém trhu začíná ztrácet

Foto: Garáž.cz

Jde o faceliftovaný Enyaq? Těžko říct, změn je na testovaném prototypu málo. Jiná grafika předních světlometů by odpovídala spíš jen lehké modernizaci v rámci modelového roku.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Je to faceliftovaný Enyaq? Není to faceliftovaný Enyaq? Ruku do ohně nedáme my ani náš čtenář Pavel, který nám fotku zkušebního prototypu zaslal. Že ale v Mladé Boleslavi na modernizaci skutečně pracují, je stoprocentně jasné.

Článek

Možná půjde jen o dílčí modernizaci v rámci modelového roku, největší změnu jsme totiž společně s Pavlem identifikovali v předních světlometech, které mají na černém prototypu výraznější linku denního svícení. To by bylo na facelift zhruba v polovině výrobního cyklu přece jenom málo. Rozhřešení přijde až za dva roky, kdy se novější verze Enyaqu představí, a to pochopitelně včetně Coupé.

Už letos však dojde na nový základní model s 50kWh baterkou, který by se měl vejít do milionu (Coupé se ovšem týkat nebude). Nedávno pak Škodovka přišla se zajímavou akcí na Enyaq, kdy jej na operativní leasing nabízí za necelých šestnáct tisíc bez daně, čímž se elektrická škodovka prakticky vyrovnala pronájmu za dvoulitrový Kodiaq. V případě Enyaqu přitom jde o verzi iV 80, tedy s větší 82kWh baterkou, která by měla zaručit dojezd až 542 kilometrů.

Foto: Garáž.cz

Všimnete si nějakých změn na zádi testovacího prototypu?

Škodovka musela zájem o Enyaq nakopnout, na českém trhu totiž začíná ztrácet půdu pod nohama. Zatímco loni šlo o nejprodávanější elektromobil českého trhu, letos je za prvních pět měsíců první Tesla. Ta roste naprosto zběsile – loni prodala v tomto období 62 aut, letos přes šest stovek! Enyaq si touto dobou připsal v roce 2022 celkem 418 kousků, letos to bylo 413. Pokles je to mírný, ovšem na trhu, který meziročně za prvních pět měsíců rostl skoro o osmdesát procent…

Foto: Garáž.cz

Jakmile testovací jezdec našeho fotícího čtenáře Pavla zmerčil, okamžitě vůz odstavil u krajnice.

Enyaq by na to však zdaleka neměl být sám, už příští rok se objeví elektrický Elroq (crossover velikostí odpovídající Karoqu), v roce 2025 dorazí nejlevnější elektrická škodovka, jejíž základní cena by se měla pohybovat pod hranicí 600 tisíc korun. O rok později vyjede elektrický kombík s délkou 4,6 metru, v zásadě tedy taková bezemisní Octavia Combi. Co to bude znamenat pro nejprodávanější škodovku posledních let, není v tuto chvíli jasné. Nepředpokládáme, že by se už za tři roky měla Octavia čtvrté generace přestat vyrábět, na druhou stranu je budoucnost té páté s jakoukoliv přítomností spalovací jednotky značně nejistá… Ještě v roce 2026 se pak můžeme těšit na model zatím označený jako „Space“ – půjde o sedmimístný crossover s délkou 4,9 metru vycházející ze studie Vision 7S.

Abychom ale zmínili i neelektrickou budoucnost, na podzim se počítá s úplně novými generacemi Superbu a Kodiaqu. A pak už ta nálož nových elektrických modelů!

Načítám