Hlavní obsah

Škoda Octavia jako populární ojetina a rady jak jezdit bezpečně na sněhu – Týden v Garáži

Foto: Dalibor Žák

Je tu další víkend a s ním i pravidelné shrnutí toho nejdůležitějšího a nejzajímavějšího na Garáži za uplynulých pět pracovních dnů. Věnovali jsme se zejména oblíbené trojkové Octavii, která je vyhledávanou ojetinou, i řidičským radám. Víte, jak správně najíždět na dálnici a jak jezdit na zasněžených silnicích? To a spoustu dalšího najdete v našem dnešním přehledu.

Článek

Je až neuvěřitelné, jak ten čas letí. Minulá Škoda Octavia (třetí generace) v letošním roce oslavuje deset let od uvedení na evropský trh. A protože je velmi populární ojetinou, rozhodli jsme se jí detailně věnovat. V uplynulém týdnu jsme vám přinesli seznámení se všemi motorizacemi, se kterými se vyráběla, abychom vám přiblížili jejich klady a zápory a doporučili vám ten nejlepší. Vždyť svého času byla třetí Octavia nejprodávanějším novým autem u nás a dodnes je o ni velký zájem.

Nabídka ojetých trojkových Octavií je obrovská a široká je i nabídka benzinových i naftových motorizací, z nichž si vybere snad každý. Jenže na českém trhu s ojetinami převažují hlavně bývalá fleetová auta z operativních leasingů velkých firem, a tak váš ideál s bohatší výbavou a silnějším motorem občas musíte hledat. A pochopitelně nejste jedinými zájemci, co si na taková auta brousí zuby. V našem nejaktuálnějším přehledu pak najdete nejdůležitější informace nejen o všech motorech, ale také o všech převodovkách.

Foto: Dalibor Žák

Třetí novodobá Škoda Octavia je jedním z celkově nejžádanějších aut v českých autobazarech. V nabídce je spousta motorizací, ze kterých si vybere snad každý zájemce

Jen o pár dnů dříve jsme vám přiblížili, jaká je předchozí Octavia jako ojetina a proč ji mají Češi tak rádi a náš miniseriál jsme vyvrcholili testem nejzajímavější verze ze všech. Tou není sportovně laděné RS ani dobrodružnější Scout, ale normálně vypadající standardní model se silným benzinovým čtyřválcem 2.0 TSI o 190 koních (140 kW) a automatickou převodovkou DSG. O celkových kvalitách tohoto mladoboleslavského vozu navíc svědčí i skutečnost, že je jedním z nejžádanějších aut v českých autobazarech. Těm mimochodem vládne ještě starší dvojková Octavia.

Do našich luhů a hájů se v dnešních dnech vrací opravdová zima a sněžení, což je hlavní důvod, proč se věnujeme zvyšování bezpečnosti na našich silnicích. Sněhová nadílka v Česku pravidelně ukazuje, kdo je řidičem a kdo jen řídí auto, a proto vás seznamujeme se čtyřmi nejčastějšími řidičskými chybami na silnicích. Děláte je také? Vysvětlujeme vám, jak správně řídit na sněhu, jak správně přejet z pruhu do pruhu a současně vám připomínáme, jak bezpečně najíždět a připojovat se na dálnice.

Foto: Škoda Auto

Jízda na sněhu má svá pravidla a je potřeba je zvládnout. Čeští řidiči přitom stále opakují ty samé chyby

Nepříznivé počasí navíc v česku každoročně komplikuje dopravní situaci a často si myslíme, že ty dopravní zácpy už nemohou být horší. Jenže to je omyl, protože nejnovější průzkum nám ukázal, že na světě jsou mnohem ucpanější města než jsou ta česká. Jaké město je na světě nejucpanější a jak si vedou česká města? Podívejte se na nejnovější statistiku.

A když už zase je zima, v minulých dnech jsme vám představili ideální čtyřkolku, pokud nemáte hluboko do kapsy a milujete luxus i britskou eleganci. Svezli jsme se nejnovějším osmiválcovým Range Roverem Sport. Doslova vás hýčká komfortem i zdrcující silou, přičemž s ním můžete jezdit do opery i do lesa. V našich nejnovějších testech z uplynulého týdne pak najdete i „elektromobil na benzin“ Nissan Qashqai e-Power s inovativním sériovým hybridem, první jízdní dojmy s faceliftovaným DS 3 nebo modernizovaný Mercedes-AMG CLS 53 ukazující, o čem značka opravdu je.

Foto: Lukáš Volšický

Tankujete benzin, ale jezdíte na elektřinu. Nový Nissan Qashqai e-Power se sériovým hybridem je ideálním elektrifikovaným autem pro většinu motoristů

A co dalšího z nejdůležitějších a nejzajímavějších aktualit uplynulého týdne najdete na Garáži? Největší hrozbou čínské automobilové invaze je laciný elektromobil, nejnovější Suzuki Jimny se představuje s pětidveřovou karoserií, Mazda oživila legendární Wankel v elektromobilu MX-30, v Bratislavě zahájili předsériovou výrobu nových generací Superbu a Passatu a bohužel zemřel Carl Hahn. Bývalý šéf koncernu Volkswagen byl mužem, díky němuž Němci koupili mladoboleslavskou Škodu Auto a vybudovali z ní respektovanou automobilku.

Anketa Auto roku 2023 v Česku také dospěla do svého finále, známe už šestici soupeřů, kteří si to rozdají o titul vítěze. Nezapomeňte však, že stále můžete hlasovat v naší anketě a vybírat z širšího počtu původních nominovaných. Které auto se tedy stane Autem roku podle čtenářů Garáže? O tom můžete rozhodnout právě vy!

Které auto si podle vás zaslouží titul Auto roku 2023 v ČR?
Alfa Romeo Tonale
4,7 %
BMW X1
11,9 %
Citroën C5 X
1,7 %
DS Automobiles DS 4
0,6 %
Ford Ranger
9,7 %
Ford Tourneo Connect
0,6 %
Honda Civic
29,7 %
Hyundai Staria
1,8 %
Kia Niro
0,5 %
Kia Sportage
3,7 %
Mazda CX-60
3,7 %
Mercedes-Benz EQE
0,4 %
Mercedes-Benz GLC
2,7 %
MG EHS
0,2 %
MG ZS
0,9 %
Nissan Qashqai
0,8 %
Nissan X-Trail
0,8 %
Opel Astra
2 %
Peugeot 408
7,4 %
Renault Megane E-Tech
1,5 %
Subaru Solterra
1,4 %
Toyota Aygo X
0,8 %
Toyota Corolla Cross
8,4 %
Volvo C40
1,6 %
Volkswagen ID. Buzz
2 %
Volkswagen ID.5
0,5 %
Celkem hlasovalo 7195 čtenářů.

Reklama

Související témata: