Hlavní obsah

Oblíbený terénní prcek Suzuki Jimny nově s pěti dveřmi

Foto: Suzuki

Suzuki konečně představilo pětidveřovou verzi oblíbeného teréňáku Jimny, prodávat se však bude jen v Africe, v Indii a na území Latinské Ameriky

17. 1. 2023

Dobré zprávy – automobilka Suzuki na výstavě Auto Expo 2023 v indickém Dillí představila 5dveřovou verzi svého poctivého a kompaktního modelu Jimny. Potíž je v tom, že větší dvojče oblíbeného teréňáku japonské automobilky se k nám do Evropy nejspíš nepodívá…

Článek

Představení pětidveřové varianty současného Jimny se zdá být od Suzuki logickým krokem. Už trochu méně pochopitelné se může zdát rozhodnutí prodávat větší variantu oblíbeného modelu pouze v Africe, v Indii a na území Latinské Ameriky. Škoda…

Foto: Suzuki

Suzuki Jimny je v terénu jako doma. Obdobné terénní schopnosti můžeme očekávat i od pětidveřové verze, ta se totiž pouze prodloužila o 34 cm, jinak je rozměrově de facto stejná

Větší verze poctivého kompaktního teréňáku od Suzuki se na výstavě Auto Expo v Indii představila s délkou 3 985 mm, což je oproti míře 3 645 mm krátké verze značný nárůst, konkrétně o 340 mm. Pětidveřové verzi zůstala i nadále polonosná karoserie, která oproti dnes už běžné samonosné karoserii umožňuje lepší terénní schopnosti.

Větší dvojče třídveřového Jimny je opravdu pouze prodloužené, neboť šířka 1 645 mm a výška 1 720 mm zůstaly kupodivu zachovány. Rozvor se potom prodloužil o citelných 340 mm na výsledných 2 590 mm.

Čistě z hlediska designu se u Jimny v nové 5dveřové verzi změnilo jen velmi málo – vidíme tu charakteristická kulatá světla vpředu a typicky výrazné a hranaté blatníky na bocích, které ukrývají 15palcová kola s terénními pneumatikami o rozměrech 195/ 80. Vyniknout proporcům dává výrazná barva Kinetic Yellow v kombinaci s kontrastní černou střechou.

Foto: Suzuki

Suzuki to v interiéru zahrálo na jistotu, ten se od krátké verze téměř neliší. Kromě moderního 9palcového displeje tu najdeme klasické kolébkové nebo velké otočné ovladače

Suzuki se nepouštělo do žádných velkých experimentů ani v interiéru, vidíme tu tedy zajímavý mix moderny a staré školy. Nejlepším příkladem je velký dotykový displej infotainmentu umístěný ve středu palubní desky na jedné straně, a poměrně tradiční kolébkové a velké otočné ovladače umístěné na středové konzole na straně druhé.

Onen výše zmíněný dotykový displej ovládá synchronizaci jak s Android Auto, tak Apple CarPlay, má úhlopříčku 9 palců a umí promítat obraz ze zadní parkovací kamery. Zavazadelník nabízí kapacitu 208 litrů, po sklopení zadních sedadel to je pak 332 litrů.

Foto: Suzuki

Suzuki Jimny používá jak asistent rozjezdu do kopce, tak asistent pro sjíždění svahu. Vhod přijde i systém pro elektronickou distribuci brzdné síly (zkráceně EBD)

Jimny nezaostává ani v oblasti bezpečnostních a asistenčních systémů. Za zmínku stojí asistent rozjezdu do kopce nebo asistent pro sjíždění svahu, užitečný je nepochybně i systém pro elektronickou distribuci brzdné síly EBD. O pasivní bezpečnost se potom stará šestice airbagů.

Z hlediska pohonu dodává pětidveřovému modelu Jimny hnací sílu 1,5l atmosférický čtyřválec doplněný o asistenci v podobě mild-hybridní soustavy o celkovém výkonu 105 koní a 134 Nm. Lze volit mezi pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, nebo čtyřstupňovým měničovým automatem.

O maximální využití výkonu a co nejefektivnější přenos nejen na silnici se stará pohon všech kol s redukcí a uzávěrkou mezinápravového diferenciálu. Výtečné terénní schopnosti navíc podporuje i světlá výška 210 milimetrů a minimální převisy karoserie, což umožňuje skvělé nájezdové úhly – přední činí 36 stupňů, zadní dokonce 50 stupňů. Přejezdový úhel je 36 stupňů.

Japonská automobilka zatím nezveřejnila, za kolik se pětidveřové Jimny bude prodávat, jen pro pořádek tedy připomeňme, že u nás se prodává za 585 900 Kč.

Je to podle vás škoda, že pětidveřové Jimny není určeno pro evropský trh?
Rozhodně, takhle už mu nic nehybí
92,7 %
Třídveřová verze bohatě stačí
4,3 %
Netrápí mě to, Jimny není úplně můj šálek čaje
3 %
Celkem hlasovalo 2079 čtenářů.

Reklama