Článek
Původní Enyaq RS Race se světu představil na podzim loňského roku, s trochou nadsázky tedy můžeme říct, že je to ten vůbec nejrychlejší facelift v historii značky. Novinka navazuje na předchůdce teprve po pár měsících a dostává přepracovanou příď s úzkou maskou, tedy tzv. Tech-Deck Face. A zdaleka nejde o jediné zajímavé řešení divokého elektroauta.
Ve srovnání s prvotinou je aktuální vůz o 70 milimetrů nižší a výrazně širší (vzadu až o 116 mm!). Důležitým číslem proti sériovému Enyaqu Coupé RS je však pohotovostní hmotnost, kterou se povedlo zredukovat na 1 946 kilogramů. V praxi tak specialita váží o 316 kg méně než silniční vůz!
Škodovka pokračuje výčtem sportovních inovací, které většinou pocházejí z „velkého“ motorsportu - sportovní tlumiče, karbon-keramické brzdy, hydraulická ruční brzda, bezpečnostní rám karoserie, boční a zadní okna z odlehčeného polykarbonátu, rychloupínací závodní volant nebo dvě závodní sedačky Atech se šestibodovými pásy.

Škoda Enyaq RS Race opět vychází z karosářského provedení SUV-kupé.
Odtučňovací kúra splašeného Enyaqu vznikala v úzké spolupráci se společností Bcomp, která se zaměřuje na udržitelné materiály a výhledově z této kooperace budou těžit i sériové modely. Enyaq RS Race má řadu dílů ze lněných vláken, která nahrazují vlákna uhlíková. Jde například o nárazníky, blatníky, střechu, zadní křídlo nebo kapličky větrání na střeše.
Kromě zmíněného sportovního odpružení dostává specialitka také samosvorné diferenciály na přední i zadní nápravě a obouvá specifické sportovní dvacítky na nízkoprofilových pneumatikách.

Odlehčené prvky jsou zhotoveny z materiálu zvaného PowerRibs. Ten má srovnatelnou tuhost a hmotnost jako uhlíková vlákna a zároveň snižuje emise CO2 o zhruba 85 %.
Pohon obstarává dvojice elektromotorů s kombinovaným výkonem 250 kW, ty jsou (stejně jako 82kWh baterie) shodné se sériovým vozem. I tady je maximální rychlost stanovena na 180 km/h, stovku však závodní speciál pokoří za méně než pět sekund.
I interiér připomíná plnohodnotné závoďáky, všimněte si hlubokých sedaček, páky ruční brzdy nebo tlačítka nouzové aktivace hasicího systému. Jen ta 13″ obrazovka multimédií v takovém autě působí trochu jako pěst na oko. Součástí výbavy je rovněž audiosystém Havas. Takže si na okruhu vychutnáte své oblíbené album? Kdepak. Tady soustava vytváří umělou sportovní akustiku, jak už to známe z některých jiných sportovních elektromobilů.
Ač Enyaq RS Race vytěžil zkušenosti Škodovky s motorsportem na maximum, na závodní okruhy se nechystá. Jde hlavně o showcar, který bude automobilka ukazovat na vybraných akcích coby výkladní skříň svých technologií. A třeba tu a tam nějakého šťastlivce sveze. Na silnici ale specialitu rozhodně nepotkáte.