Hlavní obsah

Škoda Enyaq Coupé iV má siluetu a datum premiéry

Foto: Škoda Auto

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pište si do diáře 31. ledna nadcházejícího roku. Právě tehdy nám Škoda ukáže svůj nejnovější model – čistě elektrický Enyaq iV v elegantní a aerodynamicky vycizelované verzi Coupé se splývavou zádí. A do té doby, jak je u Škody dobrým zvykem, si pojďme dát postupné poodhalování elektrické novinky. Začínáme siluetou.

Článek

Siluetu Enyaqu v Coupé verzi šlo vyčíst již z dříve představených fotografií testovacích prototypů, které doprovázely první zveřejněné informace. Tady, na zatmavené fotografii z boku, by však mohla být přece jenom o kousek zřetelnější. Pointa tkví v tom, že oproti standardnímu Enyaqu, jehož linie střechy padá směrem dozadu jen velmi pozvolna, má Coupé záď zcela splývavou. Zadní okno je v pátých dveřích uloženo více „naležato“ a plynulá elegantní linie je zakončená decentní odtrhovou hranou.

Na přiloženém videu ukazuje Enyaq také přední mřížku Crystal Face, kterou prosvětluje 131 diod

Škoda Enyaq iV - představení siluetyVideo: Škoda Auto

Tato změna se kladně podepsala na aerodynamice. Škoda uvádí, že má Enyaq hodnotu součinitele odporu vzduchu od cx=0,234, což je nejlepší hodnota v rámci třídy. Ze starších informací potom víme, že by právě lepší aerodynamika měla stát za mírně lepším dojezdem, a to o 10 až 15 kilometrů na jedno nabití. V praxi by to mělo znamenat, že model s pohonem zadních kol a větším akumulátorem (na výběr bude 62 nebo 82 kWh) získá dojezd přes 535 kilometrů.

Mechanika obou karosářských variant nicméně zůstane stejná. Vedle stejných kapacit baterie tak budou k mání i stejné výkony elektromotorů, konkrétně 132, 150 nebo 195 kW.

Co ovšem nebude úplně stejné, to je interiér, zejména pak kufr, který je menší, ale navzdory splývavosti střechy nejde zase o tak velký rozdíl. Konkrétně je to 15 litrů, takže Enyaq Coupé iV uveze celkem 570 litrů zavazadel. Kvůli prostoru nad zadními sedadly se také rozšířilo panoramatické střešní okno – bude největší, jaké se kdy objevilo v produkci Škody.

Foto: Škoda Auto

Pro velký úspěch ještě jednou, tentokrát bez viditelného obtékání vzduchu

Světová premiéra se uskuteční již zmíněného 31. ledna 2022, nedlouho poté se rozeběhne výroba v Mladé Boleslavi a samozřejmě i prodej. Předpokládaná cena bude oproti standardnímu Enyaqu mírně vyšší. Aktuálně startuje elektrická Škoda na částce 1 124 900 korun.

Načítám