Hlavní obsah

Šéf Mercedesu předvádí schopnosti elektrické třídy G. A ukázal i unikátní párty trik

Foto: Mercedes-Benz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mercedes-Benz usilovně pracuje na rozšíření nabídky modelů s elektrickým pohonem. V blízké budoucnosti dorazí například bateriová třída G. A právě na ni láká šéf automobilky v jednom zajímavém videu.

Článek

Ola Källenius ve videu usedl za volant chystané novinky a snažil se nás přesvědčit o jejích schopnostech v terénu. Elektrická třída G, která zřejmě ponese označení EQG, by totiž měla nabídnout stejné off-roadové vlastnosti jako provedení se spalovacími motorizacemi.

Německá automobilka proto vůz vybavila zajímavou technikou. Tvoří ji hned čtyři elektrické motory, přičemž každý z nich má na starost jedno kolo. Toto řešení nabízí interesantní možnosti vektorování točivého momentu a zajišťuje, že každé kolo bude mít vždy dostatek trakce.

Aby Källenius schopnosti čtyřmotorového pohonu demonstroval, vzal během natáčení elektrickou třídu G do terénu, který zahrnoval různé druhy povrchu a podmínek. Auto si s nimi samozřejmě poradilo bez problémů, dokonce tak snadno, že šéf značky vyslovil domněnku, že bateriové „géčko“ může být ještě lepším teréňákem než tradiční provedení.

Šéf automobilky Mercedes-Benz Ola Källenius ukazuje schopnosti elektrické třídy G.Video: Mercedes-Benz

Nejzajímavější část videa ale představuje úsek, v němž Källenius prezentuje unikátní schopnost vozu točit se doslova na místě, podobně jako to zvládají pásová vozidla. Tento „párty trik“, kterému Mercedes říká „G-otočka“, umožňuje právě přítomnost čtyř elektromotorů pohánějících jednotlivá kola.

Umění otočit se na fleku se samozřejmě v terénu může velmi hodit. A na videu opravdu vypadá velice působivě.

Elektrický Mercedes-Benz třídy G by měl být představen někdy v průběhu příštího roku, v příštích týdnech nebo měsících tak můžeme očekávat přísun důležitých informací. Aktuálně jich k dispozici mnoho nemáme, neznáme ani výkon, ani dojezd či cenu.

Načítám