Hlavní obsah

První superby „made in Slovakia“ už sjíždí z výrobní linky: Slovenská továrna Volkswagenu zahájila sériovou produkci superbů a passatů

Foto: Škoda Auto

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Bratislavská továrna německé automobilky Volkswagen zahájila sériovou výrobu nové generace vozidel Škoda Superb a Volkswagen Passat. Investice závodu do produkce těchto modelů dosáhly téměř půl miliardy eur (12,1 miliardy Kč). Novinářům to dnes řekli zástupci koncernu Volkswagen, do kterého patří také Škoda Auto. Automobilový průmysl je hlavním motorem ekonomiky Slovenska, jež je v přepočtu na obyvatele největším výrobcem aut na světě.

Článek

Sériová montáž čtvrté generace superbů v Bratislavě začala čtyři týdny od světové premiéry tohoto modelu. Spolu s passaty sjíždějí ze stejné výrobní linky, kde se nyní montují sportovně-užitková vozidla Škoda Karoq. Produkce karoqů ve slovenské továrně Volkswagenu ale po třech letech před nadcházejícími Vánocemi skončí.

Od roku 2001 bylo vyrobeno 1,6 milionu vozů Superb tří generací, jež tvoří vrchol značky Škoda mezi modely se spalovacími motory. O přesunu jejich výroby do Bratislavy, stejně jako passatů, rozhodl Volkswagen před třemi lety. Tento krok je součástí projektu pod názvem Beta+, jehož cílem je mimo jiné zvýšit efektivitu výroby.

„V rámci takzvaného projektu Beta+ probíhal společný vývoj vozů Škoda Superb a Volkswagen Passat pod vedením značky Škoda,“ uvedl člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast výroby a logistiky Andreas Dick.

Foto: Škoda Auto

První Škody Superb „made in Slovakia“ už sjíždějí z výrobní linky.

Výroba nové generace superbů začala verzí kombi, po níž bude v prvním pololetí příštího roku následovat hatchback. Superby budou vybaveny jedním ze tří benzinových nebo dvou naftových motorů, v nabídce bude i plug-in hybridní pohon.

Dosažení plné výrobní kapacity obou nových modelů bratislavská továrna očekává v prvním čtvrtletí 2024. Tyto modely mají většinu shodných karosářských dílů – konkrétně 90 %, liší se pouze kapoty, blatníky a páté dveře.

V bratislavské továrně koncernu se lisuje řada nových dílů do superbů a passatů, jejichž kompletaci zajišťuje nová karosárna. Za necelé dva roky tam Škoda Auto instalovala více než 500 nejmodernějších výrobních strojů a ovládacích řídicích zařízení spolu s pokročilou technologií lepení dílů. Přestavěna byla montážní hala, protože výrobní linka dosud nesloužila k produkci plug-in hybridních vozidel.

Přesun modelu Superb do Bratislavy podle Škody Auto vytvoří v závodě v českých Kvasinách od léta 2024 kapacitu pro výrobu vozů Octavia. Díky tomu bude zároveň možné v závodě v Mladé Boleslavi vyrábět více elektromobilů.

Foto: Škoda Auto

Nové superby začneme vídat na českých silnicích už příští rok zjara.

Předseda představenstva slovenské divize Volkswagenu Wolfram Kirchert uvedl, že zahájení výroby dvou nových modelů znamená pro bratislavskou továrnu důležitý krok k využití volných kapacit a zajištění zaměstnanosti. Společnost Volkswagen Slovakia se v zemi řadí k největším soukromým zaměstnavatelům.

Začátek výroby superbů a passatů zároveň znamená konec produkce Škody Karoq, kterou bratislavská továrna zahájila na podzim roku 2020. Montáží tohoto modelu z kapacitních důvodů vypomáhala automobilce Škoda Auto, jež tento model vyrábí také v Kvasinách. O ukončení výroby karoqů v Bratislavě dnes novináře informovala mluvčí slovenské divize Volkswagenu Lucia Kovarovič Makayová. „Konec produkce očekáváme 20. prosince. Dosud jsme na Slovensku vyrobili přibližně 65 000 karoqů, z toho více než polovinu v letošním roce,“ uvedla mluvčí.

Reklama

Načítám