Hlavní obsah

Praha dál bojuje proti autům: Po plánech na omezení tranzitu na Praze 1 je tu zákaz vjezdu do Starého Města

Foto: Tomáš Svoboda, Seznam Zprávy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Centrum Prahy se začíná postupně uzavírat osobní automobilové dopravě. Již nedávno radní Prahy 1 oznámili plány na omezování průjezdu tranzitní dopravy, nyní je tu reálný zákaz vjezdu do historických částí města.

Článek

Radnice Prahy 1 nechala nainstalovat značky zakazující vjezd do velké části Starého Města mezi 22:00 a 6:00. Cílem je omezit hluk, který v noci ruší místní obyvatele. ČTK to řekl radní Prahy 1 pro dopravu Vojtěch Ryvola. Přijaté opatření fakticky zahrnuje celou oblast mezi Dvořákovým nábřežím, Pařížskou, Staroměstským náměstím a Revoluční. Na hluk si dlouhodobě stěžují zejména obyvatelé Dlouhé, kde se nachází velké množství populárních nočních podniků.

Vozy dopravní obsluhy, místních obyvatel či taxislužby podle radního do oblasti stále vjedou, ale každého budou moci zastavit strážníci a zkontrolovat, že má důvod na místě být. Krok vedení radnice učinilo bez toho, aby o něm předem informovalo, podle Ryvoly se tím chtělo vyhnout vyhrocené diskusi, která dopravní opatření často provází. Radní dodal, že opatření platí ode dneška a radnice ho předem konzultovala s městskou policií, jež je připravena zahájit kontroly.

Toto razantní opatření navazuje na již dříve zveřejněné plány radnice Prahy 1 omezit tranzitní dopravu na části pražské Malé Strany a Smetanově nábřeží zavedením jednorázového poplatku za vjezd v hodnotě 200 Kč pro všechny nerezidenty. Proti tomuto návrhu se zvedla vlna nevole ze strany motoristů, kteří často při komplikovanosti pražské dopravy nemají moc možností, jak se dané oblasti vyhnout.

Foto: PID

Parkovací zóny, vyhrazené pruhy pro autobusy a nové cyklopruhy – Praha bojuje s osobními auty všemi dostupnými zbraněmi. Kromě intenzivní výstavby objízdných a parkovacích alternativ.

Jejich obavám však nejspíš nebude dopřáno vyslyšení. Vedení města s tímto řešením už víceméně počítá, podle náměstka primátora pro dopravu Zdeňka Hřiba by při shodě na jednání zastupitelstva hlavního města mohlo dané opatření platit od října příštího roku. Půlroční období by přitom bylo využito pro technické zajištění, tedy především instalaci hlídacích kamer.

Jisté je, že tyto kroky budou (kromě prodlužování dopravních zácp na magistrále) přelévat dopravu do jiných městských částí, které budou nuceny reagovat podobnými opatřeními (jako v případě parkovacích zón). O koncepční řešení tedy rozhodně nejde. Jde však bezpochyby o další krok boje Prahy proti osobním autům.

Reklama

Související témata:
Načítám