Hlavní obsah

Pátá generace Lexusu RX se poprvé představila – Čtyři motorizace, upravený design a více prostoru

Foto: Lexus

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Luxusní SUV-crossover od Lexusu se představil v už páté generaci a nabízí celkem čtyři motorizace, z toho tři hybridní. Na první pohled sice vypadá skoro k nerozeznání od předchůdce, při bližším pohledu se toho však změnilo překvapivě hodně. Zahájení prodeje pionýra hybridních SUV je naplánováno na konec letošního roku.

Článek

Nezdá se to, ale Lexus RX je opravdu jiný. Právě proto se hned ze startu vypořádáme s vizuální stránkou věci. Hned vpředu zaujme o něco decentnější a méně „rozšklebená“ maska chladiče s diamantovým vzorem, která končí v půlce typického znaku značky, opticky však nepatrně pokračuje až k horní hraně nárazníku a postupně se vytrácí.

Řada decentních, ale příjemných změn v designu

Další novinkou je optika předních svítilen s typickou linií denního svícení ve tvaru písmene L. Boční průduchy pro chlazení předních brzd jsou o něco výraznější. Při pohledu z boku zaujme návrat ke kulatému vykrojení blatníků okolo kol, blatníky samotné jsou zároveň zvýrazněny půlkruhovými prolisy, které autu dávají opticky svalnatější postoj.

Linie střechy i tvar sloupků jsou velmi podobné jako dřív, výraznější změna při bočním pohledu tedy zůstává už jen v oblasti dveří – ty teď nenarušuje žádné „prolínání ploch“ s výjimkou mírného prolisu ve tvaru L, který se táhne od spodní hrany předních dveří směrem dozadu a postupně se zvedá k zadním blatníkům, kde se postupně ztrácí. Vzadu zaujme moderní grafika světel, která jsou teď tvořena jedním širokým pásem.

Došlo i na mechanické změny

Foto: Lexus

Rozvor se prodloužil o 6 centimetrů, o stejnou míru se však zkrátil zadní převis – výsledkem je opticky „lehčí“ záď, více místa vzadu a lepší stabilita ve vyšších rychlostech

Pátá generace Lexusu RX jezdí na nové platformě GA-K a už jen díky ní se podařilo ušetřit nějakých 90 kg hmoty, což se příznivě projeví jak na spotřebě, tak na jízdních vlastnostech. Zajímavé je, že rozvor se prodloužil oproti předchůdci o 6 centimetrů, zároveň se však o tu samou hodnotu zkrátil zadní převis – délka tedy zůstala zachována (4,89 metru).

Delší rozvor s sebou přináší celou řadu výhod – jmenovitě například více prostoru pro cestující, který nejlépe ocení patrně osazenstvo zadních sedadel v oblasti nohou. Vítaným bonusem souvisejícím s prodloužením rozvoru je rovněž vyšší stabilita, zejména ve vyšších rychlostech.

Motorizace

Foto: Lexus

Pod kapotu Lexusu RX se nastěhují celkem čtyři motorizace, podrobnosti však prozatím známe jen o třech z nich. Na technická data Lexusu RX 450h si tedy budeme muset ještě počkat

Jelikož je nový Lexus RX ještě žhavou novinkou, víme momentálně tolik, že k mání budou celkem čtyři motorizace – avšak podrobnější informace víme pouze o třech z nich, alespoň prozatím.

Motorizace nového Lexusu RX (bez 450h)

RX 350RX 350hRX 500h F Sport
Pohon2,4l přeplňovaný čtyřválec2,5l přeplňovaný čtyřválec, hybrid2,4l přeplňovaný čtyřválec, hybrid
Převodovka8stupňový automatCVT (variátor)6stupňový automat
Náhonpřední/ 4x44x44x4 Direct4
Výkon280 koní250 koní370 koní
Točivý moment430 Nm316 Nm550 Nm
Spotřeba (odhad)9,8l/100 km7,1 l/100 km9 l/100 km
Zrychlení 0–100 km/h7,5 s7,4 s5,9 s

Na informace o plug-in hybridní motorizaci 450h+ si budeme muset ještě chvíli počkat, o těch ostatních – RX 350, RX 350h a RX 500h F Sport Performance však to nejdůležitější už víme.

Modernizovaný, byť povědomý interiér

V interiéru nového RX došlo v zásadě spíš k evoluci než k revoluci – na čemž ale rozhodně není nic špatného, ba naopak. Interiér je stále poměrně jednoduchý, a přitom příjemný, prostý zbytečností.

Skrz klasický tříramenný volant tedy prosvítá digitální „kaplička“ přístrojů s aktuálními jízdními informacemi, vedle potom vidíme velký, až 14palcový displej infotainmentu, který se jakoby částečně vyklání ze středové konzoly, přičemž je mírně natočen směrem k řidiči, a dává tak jasně najevo, kdo je na palubě Lexusu RX hlavním článkem. Pod displejem jsou pak štíhlé výdechy ventilace a decentní volič automatické převodovky.

Maximální vybavenost už v základu

Foto: Lexus

Všechny Lexusy RX bez ohledu na motorizaci dostanou plné vybavení bezpečnostních systémů Lexus Safety+ 3.0, za což směřuje do japonské Nagoje velká pochvala. Jeden z mála příplatků představuje například asistent podélného parkování

Jako vždy bude k mání celá řada příplatkového vybavení, Lexus však jako jedna z mála prémiových automobilek (zdravíme do Německa) nabízí štědré vybavení už v základu. Tak například všechny modely RX budou disponovat systémem Lexus Safety+ 3.0 – to znamená mimo jiné protikolizní systém s detekcí chodců i motocyklů, adaptivní radarový tempomat, asistent jízdy v jízdních pruzích a přirozeně systém nouzového brzdění.

Jedním z nemnoha příplatků pak v oblasti bezpečnosti zůstává například systém Advanced Park s asistencí podélného parkování.

Estetická stránka věci

Ohledně vzhledu tu potom máme celkem 10 variant laku. Lesklá bílá Ultra, perleťově bílá Eminent, šedá perleť Nebula, stříbrná Iridium, černá Caviar Mica, červená Matador, hnědá Copper Crest, zelená perleť Nori, tmavě modrá Nightfall a světle modrá Grecian Water.

Uvnitř je potom několik variant čalounění – světle hnědá kůže Macadamia, klasická černá, bílá Birch, tmavě hnědá Palomino, tmavě šedá Peppercorn nebo vínově červená Rioja. Z dekorativního obložení palubní desky je na výběr ze čtyř variant: „pianové“ Black Cascade, dřevěné Ash Bamboo a Black Open Pore, případně hliníkové Dark Graphite.

Cena? Na tu si musíme počkat

Lexus nás prozatím s oficiální cenovkou jedné ze svých vlajkových lodí nechává trochu napínat, budeme si tedy muset ještě počkat, očekává se však „startovní“ cena těsně pod úrovní 2 milionů Kč.

Reklama

Načítám