Hlavní obsah

Tolik očekávaná Dacia Duster se představila ve verzi, kterou u nás ovšem nekoupíte

Foto: Renault

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Třetí generace Dacie Duster se světu představila na podzim loňského roku. Nyní má premiéru další Duster, takový, jaký se u nás ani prodávat nebude. Jde o verzi, která nenese loga rumunské automobilky.

Článek

Kompaktní SUV se totiž na některých trzích tradičně prodává jako Renault Duster. A třetí generace na tom nebude jinak, francouzská značka čerstvě odhalila její podobu. Konkrétně se jedná o Renault Duster určený pro turecký trh. V Turecku se Duster mimochodem také vyrábí.

Design nenabízí mnoho překvapení, vůz je prakticky stejný jako verze s logy Dacia. Totožné jistě budou i rozměry. Připomeňme, že s délkou 4 343 mm je nový Duster jen o 2 milimetry delší než předchůdce, výrobce ale slibuje prostornější interiér, zejména pokud jde o šířku pro cestující na předních sedadlech a prostor pro nohy na zadních sedadlech.

Nový Duster má nižší práh a širší i vyšší otvor zavazadlového prostoru, narostl i samotný kufr - je vyšší a širší a jeho objem se zvětšil až o šest procent na 472 litrů.

Změnu proti Dacii představuje jiná maska chladiče, na níž najdeme velkoryse vyvedený nápis Renault. Dacia používá logo a bílé detaily. Vzadu pak u Renaultu najdeme logo značky, zatímco „rumunské“ provedení na víku zavazadelníku nosí nápis Dacia. Stejně vyhlíží i interiér, ten se liší snad jen logem na volantu.

Také technika tureckého Renaultu Duster odpovídá „naší“ Dacii. Diesel v nabídce chybí, zájemci mohou sáhnout po přeplňovaném litrovém tříválci, který umí spalovat benzin a LPG, dále po provedení TCe 130 kombinujícím tříválcový přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,2 litru s 48V mild-hybridním systémem nebo hybridu skládajícího se z 1,6litrového benzinového čtyřválce, dvou elektromotorů (motor o výkonu 49 koní a vysokonapěťový startér/generátor) a elektrifikované automatické převodovky. Ta má čtyři převodové stupně určené pro spalovací motor a další dva pro elektromotor.

Renault Duster se v Turecku začne prodávat ve druhém čtvrtletí letošního roku, tedy ve stejné době, kdy k nám dorazí „pravá“ Dacia Duster.

Reklama

Související témata:
Načítám